Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Liker du skallopert gripebrett?


Sortulv

Undersøkelse om skallopert gripebrett  

91 stemmer

  1. 1. Har du noengang spilt på et skallopert gripebrett?

    • Ja
      37
    • Nei
      54
  2. 2. Hvis ja, hva syntes du om det?

    • Helt fantastisk, det er det eneste jeg bruker nå!
      1
    • Likte det veldig godt, men bruker bare normale gripebrett på gitarene mine.
      14
    • Likte det veldig godt, og bruker både det og normalt gripebrett
      9
    • Det var vel greit nok, klarte vel å få spilt (så vidt det var) på det
      6
    • Nei, likte det ikke noe særlig
      8
    • Helt grusomt. Uspillbart
      2
    • Jeg vet ikke...
      51


Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heisann.

Har 3 gitarer, 2 av type malmsteen signatur, og en skallopert eldre strat.Har ikke spilt på annet siste årene.

Veldig uvant hvis jeg prøver en vanlig gitar,føles som jeg må jobbe mye mer, fingrene blir fortere slitne,hvis jeg skulle gidde å spille lenge på det. Lengter umiddelbart etter skallopert hals.Tror man utvikler en lett touch med skallopert hals, vibrato og bending er en drøm.Ustemt på grunn av skallopering..hmm..nei,da skal man virkelig trykke hardt,ja.Trykker jeg alt jeg kan på andre bånd 3.streng kommer jeg nesten en halvtone opp.Vanesak det der.

Det eneste rådet jeg har ; få prøvd en..over litt tid.Uvant i begynnelsen,ja..man kikker ned, også er det en grop under strengene..ser ut som

man har 2 cm strengehøyde.

Noe av det fine er at alle "vanlige" gitarer blir veldig uinteressant.Godt for lommeboken.

Min kan høres godt her : www.myspace.com/bergsinferno

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en kan spille med jumbo, kan en nok spille med skallop og. Toucher jo ikke fretsa med jumbo heller...

Tja, jeg har gitarer med begge deler og det er en himmel av forskjell mellom feelingen. Jeg bunner ikke fretboardet med

jumbobånd, men at jeg har kontakt fra tid til annen, det har jeg.. Spesielt ved bendinger, du kan ha en rimelig agressiv vinkel på fingrene og stadig ikke bunne gripbrette. Selv ved hysteriske like-før-strengen-ryker bendinger.. Henger meg på anbefaling fra Shreddhare, prøv en over tid. Ved første gangs test vil nok de fleste være veldig skeptisk, men etter en stund så føles alt annet litt underlig :-) Omtrent samme feeling jeg har nå mot 6 strengere, etter 2 mnd med en 7 strenger,,, Utrolig hvor lett man adopterer en ny stil, og hvor rart det føles å gå tilbake.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Er det noen som har prøvd den nye Ritchie Blackmore signatur Stratocastern fra 2009? Sounden har jeg hørt demo av og bare diggern :P Den har skallopert hals n stuff, og lurte på hvordan det er å spille på og sånt. Finner jo ikke noen gitarer overhodet med skalloperte halser i Drammen, Lier, Oslo området xD

Skal selge min Jackson RR5 som er som ny (ble kjøpt i mai 2009, ingen skader ved unntak av et bittelite hakk på den ene tuppen som kom fra fabrikken), så om det også er noen interesse for kjøp er det bare å kontakte ;) Startpris 9000 ,- Kr

Kan sende bilde til interisserte :lol:

Pris Kan diskuteres ;)

Endret av Donzo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.