Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

George L kabler vs trådløst


Sorg

Anbefalte innlegg

Tenkte å kjøpe inn en del av disse kablene som er så populære, men så slo det meg samtidig om jeg kanskje like så gjerne skulle investere i trådløst. Det er jo kanskje noe som kan være lønnsomt på lang sikt også.

Lyden er helt klart viktigs og jeg vil ha minst mulig signaltap, men jeg antar trådløst har kommet såpass langt nå at det holder høy kvalitet? Hvorfor velger da forsatt mesteparten kabler?

Er kanskje for dyrt for noen.. Hvor mye må en ut med for noe som er av god kvalitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

George L er fine til patchkabler og sånt, men litt risky å bruke dem mellom pedaler og amp.

Mitt Mipro trådløssystem er HELT sjef.

Og ikke faen om jeg sender lyden min gjennom noe det står Line6 på. :P

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står fortsatt Line6 på den.

Går vel an å skrape bort, eller male over logoen.

Litt on topic: Er lyden det viktigste så anbefaler jeg Solid Cables. Koster flesk, men det låter faktisk bedre. Det var vel for lenge siden en tråd om kabler utgjorde noen hørbar forskjell. Vel jeg har vært med på A/B testing og det var en veldig hørbar forskjell fra en Solid Cable - og en "vanlig" kabel (ikke noe billig skit). En bonus er vel at de ser ut til å være skuddsikkre også (flere en meg som opplever at kabler - dyre som billige - går til h.... alt for fort?). Jeg skal i alle fall oppgradere til Solid Cables når jeg får kronasjer til det.

Når det gjelder trådløst - så ser det veldig fett ut - men jeg har mer og mer fått avesjon om ting som bruker batteri - plug and play - ingen vedlikehold og minst mulig usikkre variabler i oppsettet er det jeg trakter etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
George L er fine til patchkabler og sånt, men litt risky å bruke dem mellom pedaler og amp.

Mitt Mipro trådløssystem er HELT sjef.

Og ikke faen om jeg sender lyden min gjennom noe det står Line6 på. :P

Ok. Hva koster et slikt kontra Line6en som er nevnt her. Dette må da uansett være det billigste på lang sikt. Trenger kun å bytte batterier..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Hva koster et slikt kontra Line6en som er nevnt her. Dette må da uansett være det billigste på lang sikt. Trenger kun å bytte batterier..?

Hvis Line 6 systemet er like bra som X2 XDS+(Line 6 kjøpte opp X2) er det bedre lydmessig enn Mipro systemet, men X2 XDS+ spiser batterier som bare det.

Akurat der er Mipro litt mer vennlig.

Lyst til å teste Mipro InEar forresten, billig!

Jeg er skeptisk til Line 6`n og for den ser så plastikk ut, men jeg har ikke testet den.

George L kabel er som tidligere nevnt ment mer som patch og rack kabling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Line 6 systemet er like bra som X2 XDS+(Line 6 kjøpte opp X2) er det bedre lydmessig enn Mipro systemet, men X2 XDS+ spiser batterier som bare det.

Akurat der er Mipro litt mer vennlig.

Lyst til å teste Mipro InEar forresten, billig!

Jeg er skeptisk til Line 6`n og for den ser så plastikk ut, men jeg har ikke testet den.

George L kabel er som tidligere nevnt ment mer som patch og rack kabling.

Spiser batterier.. dvs hvor lenge per gig? Er bare vanlige 9V batterier og ikke noen ekstra dyre spesialbatterier antar jeg?

Leste også at fordelen med Relay var at lyden var bra helt til batt var tomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser batterier.. dvs hvor lenge per gig? Er bare vanlige 9V batterier og ikke noen ekstra dyre spesialbatterier antar jeg?

Leste også at fordelen med Relay var at lyden var bra helt til batt var tomt.

På X2 er lyden helt lik til batteriet dør på et tiendels sekund!

Jeg kjøper Ultralife batterier i bulk fra USA, alle de vanlige batteriene (duracell osv) jeg prøvde varte mye kortere.

en konsert går bra, men jeg skifter før hver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ment å avspore, men hvorfor blir vi gitarister avspist med oppunder tjue år gammel batteriteknoligi når vi skal ha slikt i boksene, gitarene og duppedittene våre? Se bare på mobiltelefonmarkedet, der finnes det nå knøttsmå lette batterier som kan klattlades, har vanvittig mange milliamperetimer innabords, og som fungerer uten problemer? Slikt er ikke å finne, vi skal stort sett slite med gamle nikkelkdmiumbatterier med minneproblemer, lav avgitt strømkapasitet og andre skavanker. Dette er merkelig.

Noen som har en god forklaring? Jeg vil ha moderne batterier med induksjonslading NÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.