Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalinger av ny amp, rock.


Anbefalte innlegg

hei gutta!

Nå trodde jeg at jeg hadde bestemt meg for ny forsterker og det skulle være en mesa dual rectifier, eller mesa lonestar.

så lurer jeg på, noen som har noen andre anbefalinger?

jeg spiller rock, og vil ha litt Billy Gibbons(zz top) tone, og da hadde vell vht/fryette vært ultimat.

det er egenlaget materiale, og zztop, jimi hendrix, pink floyd cover osv.

så da ser jeg altså på: Mesa, Orange, vox, vht/fryette osv.. Marshall er heller ikke en umulighet men har jo plexi alt nå. så vil på en måte litt bort fra det igjen :D

Kom med innspill folkens.

EDIT: Budsjett: 10-12.000..

Endret av LesMarshall92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg spiller rock, og vil ha litt Billy Gibbons(zz top)

Driter du penger?

ja. :)

http://forum.gitarnorge.no/Selges-Gibson-L...l=billy+gibbons ;)

Er ikke Gibbons en Marshallmann? og Jimi?

Gibbons spiller på Fender, Marshall, Vox, Blackstar mfl. Han er ikke noen loyal forsterker-bruker og tar det som låter best til den jobben han skal gjøre akkurat da. Vil du ha skikkelig gammel zz-top lyd er det nok fender du skal gå for, mens Marshall dominerte i de mest populære åra hvis jeg ikke husker feil. Blackstar er en del av den nye riggen hans...

Du finner masse bra for den prisen, men jeg ville gått for en skikkelig god Marshall-topp eller en Vox AC15 handwired tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en 6505, selg den til meg når du finner ut at den ikke passer! : D

Neeeida, kjøp Dual Rec, eller Rockerverb 100!

Men er det du (dvs, er den der dere øvde) som har min ("broren min sin") boss tu2? Han lånte den for en million år siden.

Endret av Boffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tehe. jeg vet ikke hva om er galt, eller om det er noe galt! jeg vil bare prøve noe annet tror jeg.

What would billy do ja. play some ol'e rock'n roll er vell ikke så galt svar :lol:

Hvis du ikke vet hva du savner med lyden din ville jeg byttet til en skikkelig vintage Fender. Kan ikke love deg at du blir fornøyd, men kan love deg at det blir annerledes og at den har sjarm. :D Og det ville vært mer enn nok for Billy.

Deretter kan du play some ol'e rock'n roll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.