Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mine favorittpedaler


Odinster

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tja. Boss BD-2 og SD-1 (med Tommymods) er fast på brettet. Likeså en Jackhammer(undervurdert) og en Fulltone FB-2 boost. Denyeverything sin rørboost har definitivt kommet for å bli. (Har også en fuzz fra han, men er ingen "fuzz-mann" dessverre, selv om pedalen nok er knakende god.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva "kjett" betyr, men Tool RULER. B)

Uansett er ikke dette en hvilket band liker du-tråd

og her er et bilde av pedalene til Adam Jones:

pedals.jpg

Da traff jeg temmelig nøyaktig ja, hvis man ser bort ifra at MXR'en står før wah og volum, og ikke etterpå som jeg skrev. De røde boss-pedalene er forøvrig loop-switchere... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da traff jeg temmelig nøyaktig ja, hvis man ser bort ifra at MXR'en står før wah og volum, og ikke etterpå som jeg skrev. De røde boss-pedalene er forøvrig loop-switchere... :)

Meget bra! :)

Men er du sikker på at det ikke er Boss PSM-5? Uansett, hvorfor har han to?

Kanskje det rett og slett er en av hver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Boss DD-20 Delay:

For å være hel ærlig har jeg ikke prøvd andre delaypedaler, men DD-20 har alt man kan tenke seg å trenge, til og med en loopfunksjon jeg har hatt mye bruk for når jeg skal lage tostemtsoloer, eller lage en solo over et riff. Hva angår selve lydkvaliteten, har jeg ikke dannet meg noen formening om dette. Siden jeg bruker pedalen i effektloopen, forsvinner mye av lyden i kablene til og fra. I tillegg er det ikke true bypass, som jeg vil tro har litt å si.

Digitech WH-4 Whammy, modifisert:

Denne bruker jeg mye, mest til å spille tostemt-soloer alene. Brukte en WH-1 en stund, men etter at jeg fikk true bypass på WH-4, har denne vært en klar favoritt.

MSD Silver Machine Wah.

Brukte først en Dunlop Crybaby 535Q, men etter ca 2 år ble potmeteret dårlig, med mye knitring og plutselige utfall av lyden.

Silver Machine har true bypass, i motsetning til 535Q, i tillegg til touch-aktivering av pedalen, en skarp lysdiode som viser om wah er aktivert eller ikke og en on/off-bryter som gjør at du kan stille pedalen i ønsket posisjon og bruke den som filtereffekt. Pedalen bruker heller ikke potmeter for å justere effekten, noe som eliminerer potensielle feil betraktelig. I likhet med 535Q kan man også justere hvordan effekten høres ut ved hjelp av to brytere som justerer "Q" og frekvensområde.

Endret av Megahertz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er du sikker på at det ikke er Boss PSM-5?

Som jeg sa:

tunere og switchere er utelatt
Uansett, hvorfor har han to? Kanskje det rett og slett er en av hver?

Hva som står i disse PSM-loopene er ikke godt å si, men det er uansett ganske uvesentlig hva tone angår. Vil tippe han har tuner i den ene, og at resten av pedalene står i den andre, slik at han kan slå alt av/på med ett fottrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mitt brett har jeg idag:

EHX Black finger compressor - en deilig kompressor med rør, smo også kan gi en moderat rør-vreng om jeg vil

EHX Big Muff (russisk, svart) - obligatorisk for bassister som skal ha grumsefuzz

EHX Memory Man w/hazarai - ekko må man ha, og at den også kan frembringe en slags flanger/chorus-effekt (etter en del ratting på knottene) er også et stort pluss.

Og siden jeg er bassist, tror jeg at jeg har lyst på en EHX Enigma

http://www.ehx.com/products/enigma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt ymse pedaler, men jeg tror kanskje favoritten min er den rimeligste og kjedeligste av de alle - Marshall Bluesbreaker II. Jeg synes det er en utrolig brukanes OD pedal som funger fint både til Boost og vreng, selv om den både er billig og ikke spesielt lovpriset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.