Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mine favorittpedaler


Odinster

Anbefalte innlegg

Hei sveiser!

Er i ferd med å gå til innkjøp av noen pedaler, og vil gjerne høre litt feedback på hva dere anser som de beste pedalene innenfor de forskjellige sjangerne.

Har lagt min elsk på Line 6 DL4 delay og MXR Script 90 phaser så langt.

Noen som vet hvordan pedalriggen til Josh Homme (QOTSA) og Adam Jones (Tool) ser ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Oi.

Jeg elsker true bypass-loopere, det er det mest nyttige på ethvert pedalbrett. Ellers er dette noen favoritter:

Jen Crybaby

Ultra Lord

Et par av de hjemmelagde

Sans Amp

Danelectro Fab metal.....

Ibanez TS

Ibanez double sound

En hvilken som helst clean boost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som står nevnt i signaturen min unntatt wahen, den skal jeg selge nå. Men den er skamfet den og ;)

Fuzzen er en hjemmelaget BigMuff-klone, som er modifisert litt. Mellomtonen er løftet så den låter enda tøffere, og skjærer gjennom bedre. Knallboks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan pedalriggen til Josh Homme (QOTSA) og Adam Jones (Tool) ser ut?

Adam Jones kjører noen pedaler live, men ikke veldig mange. Han har vært avbildet med mye rart i studio, men i all hovedsak benytter han seg av følgende (tunere og switchere er utelatt):

Dunlop 535Q (wah) -> Volumpedal -> MXR Micro Amp (booster) -> BOSS DD-3 (delay) - > BOSS BF-2 (flanger) -> DOD EQ -> Line6 DL-4 (delay/looper)

Han benytter også en Gig-FX Chopper, som er en tremolo/panner pedal, men denne blir stort sett bare brukt på "Wings for Marie"-låten.

Pedalriggen går deretter inn i tre amper som sørger for vrengen, som alle kjører samtidig på bånn guffe. Det er 2stk Diezel VH-4 som alltid står på kanal 3, samt en gammel Marshall Super Bass. Hele pedalriggen er plassert før vrengen (amp), så han benytter ikke FX-loopene.

Endret av GummiTZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ha aldri vært glad i pedaler og efekter på gitar.

Har prøvd så mye forskjellig, men det meste er gøy det 2-3 første timene og så går jeg lei :s

Hittil så har jeg valgt å beholde en BOSS OD-3 da den låt ganske fint til rockish vreng og boosting når vi spiller live.

Og en HardWire Distortion som er en av de feteste distortion pedalene jeg har prøvd å langt. Bare skam at forsterkeren min ikke liker distortionpedaler :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sveiser!

Er i ferd med å gå til innkjøp av noen pedaler, og vil gjerne høre litt feedback på hva dere anser som de beste pedalene innenfor de forskjellige sjangerne.

Har lagt min elsk på Line 6 DL4 delay og MXR Script 90 phaser så langt.

Noen som vet hvordan pedalriggen til Josh Homme (QOTSA) og Adam Jones (Tool) ser ut?

Homme bruker to pedalbrett om jeg ikke husker feil.

Bruker en Ampegamp vt-40 eller vt-22 eller hva de heter.

Han har vel en Fulltone wah, Ernie Ball volum.

Kan se noe her: http://entertainment.webshots.com/album/404976882hNhkwW

Her kan du lese hvilke: http://en.wikipedia.org/wiki/Josh_Homme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.