Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Paul Mc. Cartney Konsert!


Tusse

Anbefalte innlegg

Jeg var der,

en av de beste konsertene jeg noen gang har vært på.

Han hadde et særdeles merkverdig oppvarmingsnummer som bestod av en blanding av småekstatiske sirkusfolk og urbane breakdansere.

Etter at de hadde gjort sitt i 25 minutter kom Paul McCartney m/band frem og fanget publikum i sin hule hånd med en gang.

Blant sangene som ble spilt var Penny Lane, Eleanore Rigby, Hey Jude, Get Back og Helter Skelter.

Det var helt supert da Hey Jude kom, Paul fikk nærmest alle de 20.000 tilskuerne på Valle Hovin til å nynne med på "Nanananana"-delen, som seg hør og bør på en McCartney-konsert.

Avslutningen på konserten var helt knall, først Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band som smeltet inn i The End.

Som på originalinnspillingen stod alle de tre gitaristene og dro på med solospillingen på rundgang, et par takter hver mange mange ganger.

Alt i alt en fantastisk opplevelse, det var skammelig at ikke den ble utsolgt.

Og, trommisen var verdens kuleste.

Jeg stod nesten helt inntil gjerdet i midten, om noen lurte ^.^

(Ble stukket gjentatte ganger i ryggen av naglearmbåndet til en random gotherjente, da. Teite gother.)

- Baron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, here we go:

dette var en heftig konsert. litt drit at han starta konserten med "jet," han skulle starta med noe freshere. men det ble bedre, og etter hvert som tiden gikk, spilte bandet diggere og diggere låter. mccartney klinte til med både den heftige violabassen, venstrehendt les paul, morgan akustisk, svvæært steinway-flygel og en "magisk boks," et fargerikt piano med heftig lyd.

han dro til med den ene klassikeren etter den andre, ala hey jude, yesterday, og alle de som du vet kommer, men det som var knall var at han tok "Beibi du kan kjøre bilen min" og Helter Skelter, to diggbare saker.

da han spilte live and let die, den bond-greia, kom det fyrverkeri og hele stasen. og helt på slutten kom en SERIØS shitload med konfetti, og jeg vil tippe på at det ble den heftigste ryddejobben ever. altså: mccartney i storform. fet konsert. det eneste som mangla var norwegian wood + at macca skulle strippa og dansa erotisk dans på scenen.

ellers en knallaften. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nesten vært en opplevelse å dra. Men har ikke penger til å spandere konsert-penger på noe jeg ikke ELSKER ..

Han er jo bra osv osv , men er ikke no jeg hører på når jeg sitter å hører på musikk . men hadde vært fett å få med seg live om jeg var millionær ellerno :P (eller , ikke millionær , men hadde iallefall såpass mye penger at jeg slapp å krite på plekter på musikk sjappa :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

GalRompe: Den gitaren han bruker når han spiller Yesterday er en Epiphone, faktisk den samme han har brukt til Yesterday siden en gang på 60-tallet. Ellers tror jeg han bruker en Martin når det går i akustiks gitar. Grunnen til at han bruker forskjellige gitarer på yesterday og resten er at han stemmer ned Epi'n til D, så han kan spille grepene G-F#m-Hm-Em-C i stedet for F-em-Am-Dm-Bb. Sikkert lettere grep, eller finere klang i gitaren med de grepene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.