Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dårlig volum pot?


Anbefalte innlegg

Akkurat kjøpt meg en Randall Cyclone og jeg visste at det var noen problemer med lyden på den da jeg kjøpte den. Det arter seg på følgende måte. Man må skru volumet høyt og slå litt på strengene og plutselig kommer det lyd og man kan skru til noe lavere volum for å ikke bli hørselskadet:) Da fungerer det en liten stund og så fader lyden ut og blir borte. Så må man gjøre samme prosedyre for å få lyd igjen. Noen forslag til hvordan dette kan fikses? Det både master volume og channel volume da så jeg er usikker på hvem som evt er noe galt med. Hvor kan man evt få kjøpt noe sånn pot cleaner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel oppfører slitte potmetre seg på den måten at de "knaser" når du bruker dem. Er det kontaktproblemer, hjelper det som regel å "ratte" kraftig helt fram og tilbake en tre- fire ganger, og da er de bedre en stund.

Det kan virke som om det er dårlig kontakt et eller annet sted i forsterkeren, og det trenger ikke være i potmeteret. I ditt tilfelle tviler jeg kanskje på det. Sånn potmetercleaner er ikke noe vidundermiddel. Enten funker det en liten stund, og så er det like ille, eller så fikser det problemet. Man har slikt hos for eksempel Tess, eller butikker beregnet på industrikunder, og som selger smøremidler. Jeg bruker CRC 2-26, rett og slett fordi det er det jeg har, og fikk tak i. En sånn boks varer "livet ut" for en privatperson, da det er slik at jo mindre man bruker, jo bedre. Man bør ikke bruke 5-65, WD-40 eller andre "verktøykasser på boks". De fungerer omtrent som å tisse i buksa- de virker en veldig liten stund, og så er det enda verre etterpå. Fine saker på gressklippere, mopeder, biler og slikt, men ikke til elektronikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.