Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Plassering av utstyr på bandrommet..


Mikke

Anbefalte innlegg

Hei,

Vet ikke om dette er riktige stedet, men jeg skal nå innrede et bandrom, og ønsker hjelp fra noen som har peiling på lyd. Uten å være en krass faen ser jeg helst at 15årige gitarjyplinger som sier "trommer og bass bak og gitar foran" ikke svarer. Ikke meningen å være dust, men jeg har spilt i band i nok år til å trenge hjelp fra sånne. Historien er at jeg er blitt bandformand på høgskolen i Bergen, og skal derfor ominnrede bandrommet som samtlige band der øver på.

Uansett! Rommet er på 4 x 8.5 meter i grunnflate og har et skråtak fra 1.7 til ca 3 meter.. Det skal være plass til to gitarer, trommer, bass og en synth, samt vokalanlegg. Den tidligere plasseringen var ikke optimal, og jeg ønsker derfor å endre på denne. Har lurt på å kjøre trommesettet i midten på langsiden, vendt ut mot rommet selvfølgelig, og instrumenter på hver sin side, vendt mot midten..

Noen som har noen forslag?

Takk!

-Mikkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen monitoring? Alt kommer direkte fra amp/sangannlegg?

Kan være lurt å plassere trommesettet der du nevner, setter du det nærmere hjørnene kan du fort få litt "trakt" effekt

med resultatet at trommene låter enda høyere akustisk.

Demping av rommet er jo viktig, spesielt bassfeller i hjørnene. hør etter stående frekvenser (der det høres ut som et basshelvette pga av lydbølger som slår tilbake via rette flater)

Litt diffusors og sånn kan gjøre underverker her.

Prøv og sett opp backline som om det var konsert, men i litt mer halvsirkel og med ampene litt bak sånn at trommisen kan få nok direkte lytting fra amper.

Vanskelig å forklare dette, mulig det made no sense at all men...

Eller den beste løsningen, tving alle til å kjøpe seg In-ear og kjør D.I på instrumenter :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.