Web Analytics
Jump to content

Forsterker til blues og rock?

robert92
 Share

Recommended Posts

Hei

jeg har nå vurdert og kjøpe en ny forsterker.. har hittill levd på en fender g-dec junior som har funket bra..

men trenger en vanlig forsterker som gjerne har litt styrke...

er det noen for slag?

spiller for det meste blues men også en del rock, fra det mykeste av john mayer, gjennom eric clapton til jimi hendrix og ac/dc...

takk på forhånd:)

Det finnes utrolig mye å velge mellom - tipper du egenlit burde prøve deg litt frem...

1) Budsjett - hvor mye penger har du ti lå bruke på dette her...

2) Hvilke gitarister sytes du har fet lyd....

Uten å banne i kirken vil jeg si det er er to hovedkategorier av forstereke om man tenker rør , "amerikansk" eller "britisk" sound. Det er få amper som gjør begge tingene bra.

Når man finner litt ut av hvilken av de veien man vil gå er det ofte lurt å begynne med klassikerene,

Marshall, Fender, Vox

- derifra er det mange veier å gå. vil du ha litt mere vreng, hvor mange kanaler. Kombo eller top + kabinett.

Hva er viktigst av sounden er det clean, eller vreng eller noe midt i mellom...

- Det viktigste er å prøve mange forskjellige amper. Der plenty av amper som gir bakoversveis - men det er veldig mange one trick ponies også....

Edited by Birger75

Det finnes utrolig mye å velge mellom - tipper du egenlit burde prøve deg litt frem...

1) Budsjett - hvor mye penger har du ti lå bruke på dette her...

2) Hvilke gitarister sytes du har fet lyd....

Uten å banne i kirken vil jeg si det er er to hovedkategorier av forstereke om man tenker rør , "amerikansk" eller "britisk" sound. Det er få amper som gjør begge tingene bra.

Når man finner litt ut av hvilken av de veien man vil gå er det ofte lurt å begynne med klassikerene,

Marshall, Fender, Vox

- derifra er det mange veier å gå. vil du ha litt mere vreng, hvor mange kanaler. Kombo eller top + kabinett.

Hva er viktigst av sounden er det clean, eller vreng eller noe midt i mellom...

- Det viktigste er å prøve mange forskjellige amper. Der plenty av amper som gir bakoversveis - men det er veldig mange one trick ponies også....

takk til alle for tips og sånt!

skal sjekke ut et par i gitarbutikken her og se hva jeg liker for så og evt. finne noe til salgs på forumet:P..

takk igjen for hjelpa!

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.