Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Roland Micro Cube


Anbefalte innlegg

Hei!

jeg har nå solgt min gamle forsterker, og har (som tidligere nevnt) tenkt å kjøpe en god forsterker brukt..

men når jeg først har tenkt å bruke en del penger på dette, så velger jeg å vente til jeg har råd til det utstyret jeg vil ha..

Så da tenkte jeg at i mellomtiden skal jeg kjøpe en billig lekeforsterker som jeg har å øve med. og da fann jeg Denne Micro cuben litt interessan..

Noen som har erfaringer med den?

Jeg ble overrasket over lyden :P En sånn liten og rimelig forsterker som låter såpass bra ;)

Men hvor høyt kan man spille med den mon tro ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt den cirka én måned nå, og jeg har funnet ut at å spille høyt med den er ikke noe særlig. Det virker som om høyttaleren ikke klarer å følge med. Men jeg kan ikke spille så veldig høyt hjemme uansett hvordan forsterker jeg hadde hatt, så for meg er den ypperlig.

På moderat volum funker den som bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom å leke seg med, men den låter jo ikke spesielt bra.

Kjekt å ha en liten, billig og mobil øvingsforsterker. Kan f.eks. ikke til en hver tid ta med Fenderforsterkeren ved siden av PCen når jeg skal øve til noen greier der. Da er Cuben kjekk å ha. Kanskje er det lurt på tur også...(?)

Spiller høyt nok til klimprebruk, men det skal ikke for mye til før det vrenger i høytaleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det visste jeg da :P

Saken er den at jeg tror jeg kjøper det jeg vil ha med en gang.. :P er vel lurest

Jeg har tenkt på et marshall 9200 sluttrinn og et marshall 4x12 kabinett..

Preampen lurte jeg litt på.. Jeg har sett på ENGL E-530 Preamp og Mesa quad.. noen som har prøvd en av disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte nå å spille såpass høyt lenge nok til at det pep i ørene etter at jeg var ferdig. Trenger man så mye mer enn det? Når man uansett må bruke ørepropper for å få god lyd fra 50-80W forsterkere synes nå jeg det er bedre å øve på moderat volum med en liten forsterker (og gå glipp av en del av de grovere tonene pga lite høyttalerelement).

Da vi spilte inn demo i studioet her på HIL (vinterland) så sa han mister tekniker at han faktisk klarte å få MCuben til å høres mektigere ut gjennom en stormembranmik enn det han klarte med en ca 10 år gammel 100W Marshall med ca 15-16" element (vs. cubens 8 tommer!)

Det sier litt....

Spør du meg er det det beste kjøpet til rundt 1000-lappen du kan gjøre. Husk også at den har utgang så dersom du har digert anlegg kan du bare koble den til der og spille så høyt du bare vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.