Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye Pickups: Bare Knuckle på Patrick Eggle


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

post-4097-1251048388_thumb.jpg

Har endelig fått satt på Bare Knuckle The Mule pickups på Patrick Eggle gitaren.

Jeg gjorde også om litt på elektronikken. Byttet ut fem-veis bryteren med en tre-veis bryter,

og satt en bryter på tonekontrollen for å skifte mellom humbucker og singlecoil i stedet.

Veldig fornøyd med dette skiftet, og også med switche-skiftet.

Ingen feed eller støy som det var i Kent Armstrong pickuppene, og de låter veldig mye bedre.

Pickuppene låter veldig definerte i alle innstillinger, og neck-pickuppen låter mye mer definert og klar

enn det Burstbuckeren låter på R8. Det har selvfølgelig også med plasseringen av neck-pickup,

som er en god del lengre fra bridge på R8.

Testet med full Marshall vreng, med og uten boost, på den ene ampen,

og med clean Marshall lyd på den andre ampen. Jeg bruker en Lava Flow for å skifte mellom ampene.

Jeg satt inn 8,4k i bridge, og 7,3 i neck. Begge er med Alnico IV.

Disse pickuppene har litt mindre output enn Burstbuckerne, men låter mer definerte.

Jeg er mest overrasket hvor bra det låter med singlecoil instillingene.

Tror nesten det går å lure noen til å tro det er en Strat i neckposisjonen.

Nå er jeg kjempefornøyd med alt ved denne gitaren, unntatt fargen som jeg fortsatt sliter litt med.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, morsomt å se en Patrick Eggle igjen. Ikke altfor mange av disse i sirkulasjon, selv om de tre jeg har sett og prøvd var veldig gode gitarer. Jeg liker fargen, men det er verken en bombe eller avgjørende. :) Bra at du liker forandringen. :)

Er det lov til å spørre om lydklipp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg kjempefornøyd med alt ved denne gitaren, unntatt fargen som jeg fortsatt sliter litt med.

Lyst til å bytte? :P

Vienna.jpg

jk

Jeg holdt nesten på å skjære ut rom til en wilkinson i denne, men fikk meg aldri til å gjøre det.

Lurer litt på å bytte pups i den også dog, og sette inn en 3veis i stedet for 5veis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Vienna Plus?

Må innrømme at den fargen var mer tiltalende for en vintage-freak som meg.

Bortsett fra tremolosystemet og låsbare stemmeskruer er de vel helt like?

Bytter gjerne på grunn av fargen, men da må vi bytte gitarene uten pickupper tror jeg.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Vienna Plus?

Må innrømme at den fargen var mer tiltalende for en vintage-freak som meg.

Bortsett fra tremolosystemet og låsbare stemmeskruer er de vel helt like?

Bytter gjerne på grunn av fargen, men da må vi bytte gitarene uten pickupper tror jeg.

En Vienna Plus ja.

De er helt like med unntak av wilkinson og locking tuners.

DSCF2170.jpg

93 modell. Det var vel din også mener jeg å huske?

Bytte gitar? hehe! vel, jeg hater å skilles med gitarer, men jeg hadde en periode sykt lyst på wilkinson i denne.

Om det kanskje ikke her helt aktuelt å bytte ( i alle fall ikke uten mange våkene netter med overveielse :P ) så hadde det vært gøy å se på den og prøve den en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.