Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

En god ide?


Sorg

Anbefalte innlegg

Blir for klam på fingrene og spesielt live når det er varmt på scenen og en gjerne beveger seg litt mer enn når en øver. Alle gitarister vet jo hvor irriterende de er når plekterer glir ut av fingrene. Tenkte på å bruke det som benyttes til klatring, dvs kalk, å teste om det hjelper. Dvs bare ta littegrann på tupp av pekefinger og tommel. Evn ulempe er kanksje at det kommer litt kalk på gitaren, men det kan da ikke være så skadelig? Er jo nok av annen dritt fra fingre, osv som legger seg der. I tillegg tenker jeg å tørke evn kalk kjapt av etter gig. God eller dårlig ide? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir for klam på fingrene og spesielt live når det er varmt på scenen og en gjerne beveger seg litt mer enn når en øver. Alle gitarister vet jo hvor irriterende de er når plekterer glir ut av fingrene. Tenkte på å bruke det som benyttes til klatring, dvs kalk, å teste om det hjelper. Dvs bare ta littegrann på tupp av pekefinger og tommel. Evn ulempe er kanksje at det kommer litt kalk på gitaren, men det kan da ikke være så skadelig? Er jo nok av annen dritt fra fingre, osv som legger seg der. I tillegg tenker jeg å tørke evn kalk kjapt av etter gig. God eller dårlig ide? :huh:

Aldri prøvd kalk... Men har du prøvd Ibanez-plektrene med sandpapir på? De sitter godt i labben. Ellers så kan man jo kjøpe en gulvvifte, hvis det blir veldig varmt. Hvis man har langt hår også, får man vindtunneleffekten på kjøpet. He he. Harry? Neida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir for klam på fingrene og spesielt live når det er varmt på scenen og en gjerne beveger seg litt mer enn når en øver. Alle gitarister vet jo hvor irriterende de er når plekterer glir ut av fingrene. Tenkte på å bruke det som benyttes til klatring, dvs kalk, å teste om det hjelper. Dvs bare ta littegrann på tupp av pekefinger og tommel. Evn ulempe er kanksje at det kommer litt kalk på gitaren, men det kan da ikke være så skadelig? Er jo nok av annen dritt fra fingre, osv som legger seg der. I tillegg tenker jeg å tørke evn kalk kjapt av etter gig. God eller dårlig ide? :huh:

Har faktisk tenkt på akkurat det samme. Kalk ftw!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta litt kalk, som er knust stein, og legg litt på en lakkert flate. Ta litt tørkepapir og dra over noen ganger. Sjekk ripene. Kalk er basisk, og brukes blant annet til å justere Ph. Basiske stoffer brukes også til å oksydere gjenstander på lik linje med sure stoffer. Vil du tømme base på gitaren din?

Gjør det samme med talkum, men se etter riper i stedet for. Du vil ikke finne noe.

Spør du meg, så er denne kalkingen en veldig dårlig idé.

Men prøv gjerne, og meld tilbake hvordan det gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både meg og deg andre gitaristen i bandet brukte dette i kveld og jeg kan trygt si at det funker som bare det! En tar som sagt bare å smører over plekter og litt på fingre og blåser vekk det overføldige. Det var ikke en eneste hvit flekk av kalk på min gitar etter gigen. Det er kun noe som er sitter fast på plekter og noe som ligger igjen som et lite lag på fingrene. Jeg kommer definitivt til å bruke dette igjen!

Endret av Sorg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta litt kalk, som er knust stein, og legg litt på en lakkert flate. Ta litt tørkepapir og dra over noen ganger. Sjekk ripene. Kalk er basisk, og brukes blant annet til å justere Ph. Basiske stoffer brukes også til å oksydere gjenstander på lik linje med sure stoffer. Vil du tømme base på gitaren din?

Gjør det samme med talkum, men se etter riper i stedet for. Du vil ikke finne noe.

Spør du meg, så er denne kalkingen en veldig dårlig idé.

Men prøv gjerne, og meld tilbake hvordan det gikk.

Ok. Er det ikke noe som er nøytralt, men har samme effekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.