Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

G&L tribute L-2500


bassebror

Anbefalte innlegg

Heisann. Ser en annonse på finn, og vurderer litt.

Noen som har erfaringer med lignende eller samme bass?

Var innom en forretning her om dagen og prøvde en Fender jazz am. std. femstrengs . Den ble litt for breihalset og tungspilt for min del. Hvordan er G&L i forhold?

Mottar svar og erfaringer med fryd og hjertets glede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sånn, og en Jazzbass. Jeg har ikke prøvd en femstrengs std, men jeg vil tro det blir mye av det samme. Det å finne en femstrenger som er så slank som en vanlig jazz, tipper jeg er umulig. '

Det er jo da en vanesak å bytte til en større hals. Trenger man en slank hals, bruker man bare firestrengeren?

Nå var kanskje dette ikke så veldig nyttig, siden jeg ikke har prøvd en std.5. Uansett så er det en veldig kurant bass. prisen på finn var ikke for lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en am. std 4 sjøl, og jeg merka i hvertfall betydelig forskjell std.4 og 5.

Sikler på am.std P femstrengs serru, og både den og jazz 5 har "Graphite Reinforced Maple, Modern “C” Shape,

(Gloss Headstock Face with Satin Urethane Finish on Back of Neck) ifølge idmusikk.no.

Altså blir begge to for brede for meg? Selvfølgelig er det en vanesak, hadde jeg hatt penger nok så hadde jeg stikki av med std. 5, for den låt grusomt bra!

Så dere syns jeg burde stikke innom Oslo og prøvekjøre G&L'n ?

Syns den ser spennende ut jeg, og det kan bli et flott suppliment til de jeg allerede har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke videre glad i pbass. Synes ikke de er gode å spille på, men har aldri vært så bevisst at jeg kan snakke om en og den årgangen, den og den profilen osv. Jeg synes firestrengs pbass er klumpete.

Det synes jeg ikke og G&L-en. At det er fordi det er en femstrenger, og måten å spille på og fingerstilling blir litt annerledes, vet jeg ikke. Man må jo gjerne spille med litt "flatere" fingre på en femstrenger enn på en firestrenger.

For å si noe negativt om bassen, så har halsen endret seg litt etter at jeg fikk den, og den trenger en båndsliping. Det er ikek ille, men litt trengs for at den skal bli bra igjen. Samtidig synes jeg de kunne ha spandert på en batteriluke, og ikke at man må skru av et deksel for å bytte batteri.

Er du i nærheten av Hamar, kan du gjerne få prøve min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar, tror ikke jeg kommer til å kjøpe meg noen nye bass på stund nå uansett siden jeg skal inn i førstegangstjeneste om ikke lenge.

Men det er greit å finne litt ut om hva som passer meg.

Har hatt femstrengere før, med temmelig slanke halser (yamaha, washburn), men har aldri vært noe spesielt glad i lyden i dem.

Har nå Sandberg PM og am.std. jazz og har virkelig funnet lyder jeg er storfornøyd med, så det er i den gata jeg vil ha bassene mine i når jeg kjøper meg femstrengs.

Takk for svar og henvendelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.