Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips om filing på nut


Sorg

Anbefalte innlegg

Ønsker å gå opp i strengetykkelse og E-strengen blir for tykk for nuten. Bør jeg be en spesialist fikse dette, dvs slipe større plass? Og har dette evn ulemper knyttet til seg hvis jeg f.eks skulle ønske å bruke 0.10 i fremtiden? Tenker nå å ha 0.52-0.54 eller noe slikt på E-strengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, må du file opp sporene i oversadel bør du absolutt få en fagmann til å se på saken. Dette krever kunnskap og det rette verktøyet for et godt resultat. Hvor store problemer en slik modifisering gir deg hvis du går ned i strengestørrelse er avhengig av hvor mye du skal gå ned igjen. En dimensjon ned er stort sett alltid ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler i grunn på at jeg noen gang vil gå lavere enn 0.10 hvertfall. Men skulle jeg begynne å stemme i E Standard igjen (er nå i D Standard) kan det kanskje bli aktuelt med 0.48-0.47, men ikke noe lavere enn det kan jeg tenke meg. Så altså 5 mm margin. Brukte 0.505 og det gikk så er ikke såå mye en trenger file.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.