Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Streng tykkelse metal


AndersEvald

Anbefalte innlegg

Bruker SIT på 12-52 pga at G strengen i det settet er nickel, slik som de tykkeste strengene. Synes lyden blir mye bedre.

En god vei til tight og tøff lyd er hardt plekter, stramme strenger og ikke altfor mye vreng på ampen=)

Endret av Zevs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Niks ;)

Kan vel snart døpe om hele skiten til bassnorge.no :P

Jeg er ikke glad i Drop tuninger..

Men lavere standardtuninger er litt kult :P

Har litt for tykke strenger på wolfgangen nå, såppas att fjærene ikke klarer å følge opp ;p

Så det lyseste jeg får stemt på den er faktisk Standard C.. Litt kjedlig når man vil bruke gitaren til andre ting men.

Har prøvd meg helt ned i Standard A på den.. det låter rart med for tynne strenger, litt gromt i starten, men så daler det bare ned.

Skal heller vurdere 7-strenger sjøl :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo morsomt å spille med droptuning i et par minutter, men det er veldig lite man kan gjøre med det føler jeg. Vi bruker det riktignok på en låt i bandet, men det er bare for å slippe å stemme ned hele fjøla :P

Ser 12-52 er nevnt her. Holder en knapp på 10-52 - da har du feite strenger for trøkk i rytmespill mens det fortsatt er lett å bende på de tynneste strengene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så verst, men betalte jo under 30 per sett da jeg bestilte fra ebay. Og det var Dean Markley Blue Steel, som ligger på 120 ellerno i Norge :P

Hvor mye er det i porto fra stikker.no? Gidder ikke rote fram logininfoen min for å sjekke :P

Ok, billig til å være Norge da :P Har bestilt fire strengsett derifra. Skal si fra hva portoen blir når de kommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.