Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dagens Øving


 Phrygian

Anbefalte innlegg

  • Svar 218
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dagens øving:

Metallica sang - "Battery".

Alternerende plektring

Sweep plektring

Legato

Vibrato + "Smoke on the water" solo. (Har lært hele nå. Begynner å bli kjedelig med denne nå, men det er en klassiker).

Så prøvde jeg å improvisere over introgitaren til Bathory's "A fine day to die"... Eller min versjon av det, da jeg har gjort noen forandringer her og der:

E |-----------------------------------------------------------------------------------

B |-----------------------------------------------------------------------------------

G |------------0---------------0----------------------0-------------0---------------

D |--------1-------1-------1------1---------------3-----3------3------3------------

A |----3----------------3----------------------3-------------3-----------------------

E |------------------------------------------------------------------------------------

|----------------------------------------------------------------------------------------

|-----------------------------------------------------------------------------------------

|----------0---------------0-------------------0----------------0-----------------------

|-------1------1-------1------1------------0-----0---------0------0--------------------

|---3---------------3------------------3----------------3-------------------------------

|-----------------------------------------------------------------------------------------

|-----------------------------------------------------------------------------------

|-----------------------------------------------------------------------------------

|------------0---------------0----------------------0-------------0---------------

|--------1-------1-------1------1---------------3-----3------3------3------------

|----3----------------3----------------------3-------------3-----------------------

|------------------------------------------------------------------------------------

|--------------------------------------------------------------------------------------

|--------------------------------------------------------------------------------------

|----------0---------------0-------------------0----------------0---------------------

|-------1------1-------1------1------------0-----0---------0------0------------------

|---3---------------3------------------3----------------2-----------------------------

|----------------------------------------------------------------------------------------

|----------------------------------------------------------------------------------------------

|----------------------------------------------------------------------------------------------

|---------------------------0---------------0---------------0-------------0-------------------

|---1--0----------------1-----1--------1------1--------1-----1-------1-----1----------------

|----------3--2-----3---------------3---------------3--------------3------------------------

|----------------------------------------------------------------------------------------------

Prøvde å bruke for det meste naturlig C-moll skala over dette, men jeg syns ikke det lød så bra til tider...

Er jo nokså nybegynner når det gjelder improvisasjon. Hvordan nøkkel går dette i egentlig?

Noen tips?

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweeping tar da ikke ett halvår å lære.

Det tok enda lengre tid før jeg lærte det. Virkelig en teknikk jeg slet med, og jeg synes fremdeles det er vanskelig å bruke det på en musikalsk måte. Jeg venter heller med å bruke sweep-licks i en solo til jeg føler at det høres skikkelig bra ut. For ikke å nevne naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dere gitarister har snyltet på våre tråder et ut-talls ganger så er det "pay back time" :) Trapped under ice, Seek and destroy og Hit the lights lærer jeg meg nå.. Til å fylle ut set-lista :)

Kan Seek and Destroy på gitar, jeg! ^_^

Idag har jeg øvd på noen skalaer, refrenget til Black Star (av Yngwie Malmsteen), Breaking the Law, Fade to Black introsoloen, introsoloen til Still Life (av Maiden), osv osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut at det å ikke øve på hele sommeren gjør noe stygt med teknikken...

Det gjør det, ja...Så øv ivei! ^_^

Idag har jeg øvd på...egentlig det samme som sist jeg skreiv her sist.

Number of the Beast, refrenget til Black Star, skalaer...jaja. +++ .

Ellers har jeg vært på gitartime idag.

Endret av Iron Maiden1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har øvd på litt vibrato, med metronom, ellers ikke så mye idag. Bare spilt gjennom noen låter og soloer så vidt.

Sitter med gitaren foran dataen nå, har sett på noen kompliserte Nicolo Paganini greier arrangert som små gitar licks. Mye string skipping der! -_-

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.