Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dagens Øving


 Phrygian

Anbefalte innlegg

  • Svar 218
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Synes dette er en bra tråd!

Litt som dagens gladsak og nedtur, bare at det omhandler øving istedenfor. Jeg hadde døpt den om til Dages øving!

Selv har jeg ikke øvd noe spesielt i dag, bare jamma litt over noen backing tracks.

God idè! Tar å endrer det med en gang ^_^

Edit: Endret emnetittel til Dagens Øving

Gjør psykiske gitarøvelser nå. Skal visst være bra det, å forestille seg at du spiller noe veldig avansert feilfritt, virkelig føle at du spiller det. Så vil det også virke bittegrann lettere når du tar opp gitaren på ordentlig ;)

Tøft! Det må jeg gjøre mer av :D

Endret av Iron Maiden1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en spillejobb med et coverband om et par uker, så da går nødvendigvis tiden med på øving av coverlåter :) Har vel en 100 låter på lista eller noe slikt. Skal begynne å øve sammen snart så vi finner ut hva vi skal ha med ^_^

Spennende! Hvordan type låter skal dere spille?

Jeg tar meg en liten "break" fra gitarspillinga akkurat nå.

Har øvd sweep-picking over 3 strenger (må få lært meg sweeping nå), legato og vibrato. Etter det skal jeg lære meg en ny låt, så er jeg ferdig for idag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Hvordan type låter skal dere spille?

Jeg tar meg en liten "break" fra gitarspillinga akkurat nå.

Har øvd sweep-picking over 3 strenger (må få lært meg sweeping nå), legato og vibrato. Etter det skal jeg lære meg en ny låt, så er jeg ferdig for idag...

Lite sweep tips er å gjøre det uten å plukke før du begynner å sweepe. Når du klarer det legato vil det bli lett å sweepe det!

Bare mute strengene på halsen med høyrehånda og klin til!!! Tar nok ca ett halvår vel og merke, avhengig av hvor langt du er kommet.

Klin til!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Hvordan type låter skal dere spille?

Danse-/party-musikk i pop/rock-sjanger. Alt fra gammel musikk alá Creedence, Van Morrison, Simon & Garfunkel til nyere musikk som Eric Hutchinson, Jason Mraz og en god Backstreet Boys-klassiker. Har også noe Santana, U2, DC Talk og 80-talls-disco inni der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite sweep tips er å gjøre det uten å plukke før du begynner å sweepe. Når du klarer det legato vil det bli lett å sweepe det!

Bare mute strengene på halsen med høyrehånda og klin til!!! Tar nok ca ett halvår vel og merke, avhengig av hvor langt du er kommet.

Klin til!!!!

Sweeping tar da ikke ett halvår å lære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite sweep tips er å gjøre det uten å plukke før du begynner å sweepe. Når du klarer det legato vil det bli lett å sweepe det!

Bare mute strengene på halsen med høyrehånda og klin til!!! Tar nok ca ett halvår vel og merke, avhengig av hvor langt du er kommet.

Klin til!!!!

Kjutte, takk for tips. Men jeg forstod ikke helt hva du mente med å sweepe uten å plukke? Og å klare det legato?

Ville vært til stor hjelp om du forklarte litt mer :)

Syns det går ganske greit egentlig, og tviler på at det kommer til å ta et halvt år å få det skikkelig til. Men store, avanserte sweeps over 6 strenger kan nok bli litt vrient merker jeg...

Vet ikke om jeg bruker plekterhånda riktig, men jeg syns teknikken jeg bruker fungerer helt ok. Kanskje jeg skal filme med mobiltelefonkameraet å legge ut?

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du bruker et år eller en måned kommer vel mer an på hvor mange timer for dagen du bruker, men de som det er lært på kort tid må tro om igjen, med i gjennomsnitt 1 t per uke har jeg brukt et år og jeg kan det ennå ikke. ( dvs folk som ikke spiller gitar tror jeg kan den mens de som kan spille gitar skjønner at jeg ikke kan det godt nok, hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får nesten litt lyst til å lære meg sweeping når jeg leser her. Noen som kan gi meg en god link/video/whatever hvor jeg kan lære det med høyest grad av letthet?

jeg liker veldig godt disse to (hører sammen)

On topic: dagens øving?

3 timer band practise, og thats about it!

jobber inn noen nye låter. fun fun!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.