Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trommestikker!!


FoxyFix

Anbefalte innlegg

Siden det har vært lange diskusjoner om plekter her på forumet, vil jeg som er trommis, ta opp trommestikker! :D

Hvilke trommestikker er best?

Selv er jeg fan av carbonstiukker! Hvis ikke jeg bruker carbon er det VicFirth som er merket!

Etter å ha testa en del størrelser er det 5b jeg har kommet fram til som jeg synes er mest behagelig! (Både på carbon og vicfirth)

Fortell hva dere synns!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver sin smak vettu! Selv synes jeg ikke noe spesielt om Pro-Mark osv..

Men, hva synes du om Vather-stikkene (eller hva de heter)?

Jeg synes de knekker ALT for fort! Eller er det bare jeg som har enormt med muskler? ;) hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg spiller stort sett med Vic Firth stikker, men husker ikke betegnelsen på dem i farten. Uansett; tykke stikker med tynne tupper er desidert best (for meg) å spille med. Mye letter å spille tekniske med slike. Bruker litt andre typer med større tupp til rock i retning Metallica. Problemet med Vic Firth er at de brekker fort. Klarte faktisk å ta 3 stikker i løpet av en dags øving med bandet.

Vic Firth SD 4 Custom duger forresten BRA til jazz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Forsøkslogg:

Forsøk: Spille trommer med spisepinner

Beskrivelse av forsøket: Jeg gikk ned til mitt pene slagverk med to spisepinner i hånda. Så satte jeg meg på trommestolen og tok en spisepinne i hver hånd. Til slutt satte jeg på "The WickerMan" og begynte å slå i takt!

Observasjon: Katastofalt! Fult av sagflis på golvet og blod på hendene! Spisepinnene var oppløst og jeg hadde til slutt slått med bare hendene!

Konklusjon: Ikke spill trommer med spisepinner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som "seriøs" forsker må jeg bare få si at det ikke var særlig vellykket! Nå som jeg sitter her med bandasjerte hender og må støvsuge rundt slagverket kan man si at jeg angrer litt på at jeg er den "forskeren" jeg er! :D hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.