Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan feste pedaler til pedalbrett


Sorg

Anbefalte innlegg

Kjøpte en coffin case pedalbrett og sånn "borrelås" fra Godlyd for ikke så lenge siden. Har nå oppdaget at de fleste pedaler jo har knotter festet under pedalene dvs at borrelåsen blir lavere enn selve knottene og derav ikke får noe grep. For de av dere som har opplevd det samme.. Pleier dere å fjerne knottene eler å bygge opp et slags lag under pedalen som blir like høyt som knottene før dere fester borrelåsen til dette?

Ønsker helst ikke å fjerne disse knottene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt problemer med å få festa noen type pedaler som feks Ibanez TS9 og boss pedaler. Jeg får ikke borrelåstapen til å sitte skikkelig under pedalene.

Jeg har forsøkt å feste borrelåstapen fra den ene siden til den andre via undersiden, så tapen fester på metallet på begge sider, men den løsnet etter en liten stund.

De pedalene jeg har som er flate under(tatt av knotter) sitter som fjell.

Noen som har noen tips til hvordan man skal feste borrelås-tapen på boss-type pedaler?

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg festa borrelåsen på den blanke sølv-folie-klistremerke, fra bunnen av pedalen mot toppen av den, liksom.

Sølvfoliet løsner også. Må vel skrape bort all gummi som GummiTZ sier :( vemodig å fjerne det fra Ibanez CS-9'en min som er fra 82 og ds-2,en som er fra tidlig 90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sølvfoliet løsner også. Må vel skrape bort all gummi som GummiTZ sier :( vemodig å fjerne det fra Ibanez CS-9'en min som er fra 82 og ds-2,en som er fra tidlig 90

En mulighet er å skru av bunnen på pedalen, og klippe til en borrelåsbit som er lenger enn pedalen selv. Slik kan du stappe hver ende mellom bunnen og pedalen før du skrur til, så bør det sitte greit uten at du trenger å fjerne noe. Gjør det ikke på denne måten selv, men har sett andre som har gjort det. Det er jo litt kjipt å rive av ting på pedaler som nærmer seg vintage-land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ikke får festet borrelåsen.. Har dere prøvd å feste noe annet under, f.eks gaffateip (er jo sannsynlig at ikke det fester så bra heller da selvsagt men) og så feste borrelåsen til dette?

Tenkte at jeg skulle beholde knottene i tilfelle jeg skulle selge pedalen en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.