Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarkjøp: Heritage eller Les Paul?


Hansy the Sheep

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en The Heritage H-150 eller en Gibson Les Paul Standard.

Jeg spiller Blues/rock, folkrock klassisk rock eller nå sånt...

De på tre45 sier at en Heritage er en Gibson Les Paul Custom og da skulle det vel være greit, men jeg vet nå ikke helt jeg,

Gibson er jo Gibson!

Prøvde å sammenligne en Heritage H-150 (som er lignende en Les Paul) og en Les Paul standard 2008 og må inrømme jeg foretrekte Heritage.

Hva er deres anbefalinger?

OG for de som ikke vet historien mellom Gibson og Heritage: http://en.wikipedia.org/wiki/Heritage_Guitars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du foretrekker Heritagen, så er det vel ikke noe problem? Så lenge prisene er bedre enn Gibsons uten at det går ut over kvaliteten, så er det vel greit? Eneste jeg kan tenke på nå er gjensalgsverdien som sikkert vil være høyere for en Gibson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker du Heritage'n så gå for den !

Jeg har ikke videre peil på prisen på Heritage i Norge, men jeg ville ikke brukt mye tid på å fundere på pris/kvalitetsforholdet mellom de to produsentene :) Det er vel ingen som selger skinnet så dyrt som Gibson.. ja, kanskje med unntak av Fender da (i alle fall når vi snakker om de litt bedre modellene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, takk for raske svar folkens! Tenkte det kunne være ren tilfeldighet at Heritagen spillte bedre enn Les Paulen, men æshj blir det vel The Heritage guitar da! ;)

- Tror prisen ligger på 15 000 i Norge og 10 000 i US

...det k a n det da også være. Det er nok ikke mange igjen av den opprinnelige arbeidstokken som started Heritagen.

Men vi må tro at dem har lært opp nye krefter i faget og inntrykket mitt er at nye eiere/partner er langt mer idealistisk enn aksjonerene til gibson.

Jeg tror også man med en Heritagen kommer nærmere en historic kvalitetsmessig

enn man gjør med en standard. Men igjen, jeg kan ta grundig feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe meg en The Heritage H-150 eller en Gibson Les Paul Standard.

Jeg spiller Blues/rock, folkrock klassisk rock eller nå sånt...

De på tre45 sier at en Heritage er en Gibson Les Paul Custom og da skulle det vel være greit, men jeg vet nå ikke helt jeg,

Gibson er jo Gibson!

Prøvde å sammenligne en Heritage H-150 (som er lignende en Les Paul) og en Les Paul standard 2008 og må inrømme jeg foretrekte Heritage.

Hva er deres anbefalinger?

OG for de som ikke vet historien mellom Gibson og Heritage: http://en.wikipedia.org/wiki/Heritage_Guitars

husker jeg skulle prøve en Gibson Les Paul på tre45, men gubben gav meg en heritage isteden, og den var jo grei nok den, mener å huske at de var relativt dyre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker jeg skulle prøve en Gibson Les Paul på tre45, men gubben gav meg en heritage isteden, og den var jo grei nok den, mener å huske at de var relativt dyre..

Heritage gir som regel mye mer for pengene enn gibson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...det k a n det da også være. Det er nok ikke mange igjen av den opprinnelige arbeidstokken som started Heritagen.

Men vi må tro at dem har lært opp nye krefter i faget og inntrykket mitt er at nye eiere/partner er langt mer idealistisk enn aksjonerene til gibson.

Jeg tror også man med en Heritagen kommer nærmere en historic kvalitetsmessig

enn man gjør med en standard. Men igjen, jeg kan ta grundig feil.

Ja nå har jeg nettopp funnet ut at Heritagene er billiger på tre45 enn i USA!!!

Heritage har også en litt dyrere modell H-535 alla Gibson ES, som var bedre å spille på enn H-150 og var verdt en par lapper mere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil tro at heritage er bedre. gibson er legendariske, men lever for det meste på historisk verdi og merkenavn. kvalitetskontrollen til gibson er gått i dass de siste årene, så mengden ubrukelig veggpynt som kommer ut er blitt større enn mengden brukbare instrumenter for tiden.

Heritage, derimot, er en av de gamle gibson fabrikkene som har fortsatt å bygge de samme gitarene på de samme måtene med den samme kvaliteten som de pleide å gjøre når de var eid av gibson. de bare skiftet navn.

jeg vil tro at dersom Heritage beholdt den samme kvalitetskontrollen som da gibson eide dem, så er de mye bedre enn det gibson har blitt i dag. selv ville jeg valgt heritage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

jeg vil tro at heritage er bedre. gibson er legendariske, men lever for det meste på historisk verdi og merkenavn. kvalitetskontrollen til gibson er gått i dass de siste årene, så mengden ubrukelig veggpynt som kommer ut er blitt større enn mengden brukbare instrumenter for tiden.

Heritage, derimot, er en av de gamle gibson fabrikkene som har fortsatt å bygge de samme gitarene på de samme måtene med den samme kvaliteten som de pleide å gjøre når de var eid av gibson. de bare skiftet navn.

jeg vil tro at dersom Heritage beholdt den samme kvalitetskontrollen som da gibson eide dem, så er de mye bedre enn det gibson har blitt i dag. selv ville jeg valgt heritage.

Denne "gamle Gibson fabrikken" de overtok var den fabrikken som laget de veldig lite "riktige" og veldig varierende Norlin Gibson gitarene.

Litt artig at dårlige gitarer og manglende kvalitetskontroll fra Norlin perioden plutselig blir et pluss når en annen produsent overtar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.