Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Opeth


Faktor

Anbefalte innlegg

Noen Opethister her?

Kjøpte meg Morningrise nylig, og i forhold til Blackwaterpark og Deliverance, så syns jeg det er mye bedre. Liker spesiellt den litt mer tydelige bassingen. ( blir kanskje litt voldsomm avogtil men bedre enn den anonyme på Deliverance albumet)

Har Opeth tatt en aldri så liten musikalsk endring? Hvor er alle de fantastiske akustiske mellomspillene med ditt og datt av harmonier? Hvor er alle de melodiske linjene som bygges opp over tid ala frem til 13:36 på Black Rose Immortal?

Hmm bekymret for den videre utviklingen til Opeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på om jeg skal kalle meg fan ..

Jeg syntes The Drapery Falls er en sann geni-strek (se , jeg kan også skryte av metal) .. den er virkelig noe helt for seg selv , men det er det eneste av heavy-opeth jeg liker .

Men Damnation skiva , den er veldig bra, god og pen skive.. Diggbar!

Så , jeg blir vel da semi-fan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe Ja The Drapery Falls var den første heavylåten av opeth jeg greide å like. Vi har drevet å spilt den litt med bandet, digger basslinjen på verset og soloen og på introen :D

Har Damnation jeg og, hører masse på den... er rett og slett fintrist på sitt beste.

Semi-fan eller ikke, du har ihvertfall hørt om de :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opeth er kanskje det beste metallbandet jeg vet om. Drapery Falls er ikke engang en av de 10 beste, synes jeg, selv om den er bra. Still Life er det klart beste albumet, elkser sanger som Serenity Painted Death (heavy), The Moor (heavy, Benighted (genial roliglåt) og Face Of Melinda (ditto).

Damnation er egentlig dritkult, men jeg synes de er på sitt beste når de har med de tunge riffene. Alle albumene er toppklasse, og gutta har en vanvittig musikalsk peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morningrise er en bra skive, digger ellers låta To bid you farewell.

To Bid You Farewell fra Morningrise ;)

Min favoritt er enten To Bid You Farewell eller Black Rose Immortal (et epos på 20 minutter, med alt en trenger)

Har ikke Still Life så jeg har ikke hørt så mye på de sangene som du nevner GalRompe, men jeg har hørt mye bra om de :)

Men noen som kan komme med synspunkter på om opeth hatt en bra musikalsk utvikling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klart de har hatt det. første plata var fet, kanskje med unntak av den siste låta, og de fortsatte å finpusse omtrent samme lyden en god stund. med blackwater park gjorde de ting litt annerledes, men det var fremdeles opeth. de to nyeste albumene, deliverance og damnation, er en slags ying/yang-greie. det ene er jævli heavy, det andre er ikke heavy at all. damnation er ganske progga, mikael sier på live dvd-en at den ene låta har de nesten direkte plagiert fra en klassisk Camel-låt som heter Chord Change (for faen en av de beste proglåtene ever). Men på neste plate, aner ikke når den kommer ,er de nok tilbake med den vanlige stilen, og det blir nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på om jeg skal kalle meg fan ..

Jeg syntes The Drapery Falls er en sann geni-strek (se ' date=' jeg kan også skryte av metal) .. den er virkelig noe helt for seg selv , men det er det eneste av heavy-opeth jeg liker .

Men Damnation skiva , den er veldig bra, god og pen skive.. Diggbar!

Så , jeg blir vel da semi-fan[/quote']

Har du hørt Demon of the Fall? Det er en av deres desidert tyngste låter, med death metal-vokal og det hele, men den er likevel verdt å sjekke ut. Hvert eneste riff er fullstendig genialt og nøye gjennomtenkt, og mot slutten er det en nydelig melodiøs outro med akustisk gitar og ren vokal. Dessuten er heavy-delen en studie i seg selv i seriøst ONDE melodier... :twisted:

Rent generelt, noen andre bra Opeth-låter:

Bleak

Still Day Beneath the Sun

Patterns in the Ivy I & II

Face of Melinda

The Leper Affinity

Windowpane

Hope Leaves

Blackwater Park

To Bid You Farewell

Harvest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm litt merkelig dette her, for rundt omkring på nettet, blant annet på scream magazin forumet er det mye antiopeth folk som mener det er så til de grader oppskrytt... Ingen representanter for dette syn her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på om jeg skal kalle meg fan ..

Jeg syntes The Drapery Falls er en sann geni-strek (se ' date=' jeg kan også skryte av metal) .. den er virkelig noe helt for seg selv , men det er det eneste av heavy-opeth jeg liker .

Men Damnation skiva , den er veldig bra, god og pen skive.. Diggbar!

Så , jeg blir vel da semi-fan[/quote']

Har du hørt Demon of the Fall? Det er en av deres desidert tyngste låter, med death metal-vokal og det hele, men den er likevel verdt å sjekke ut. Hvert eneste riff er fullstendig genialt og nøye gjennomtenkt, og mot slutten er det en nydelig melodiøs outro med akustisk gitar og ren vokal. Dessuten er heavy-delen en studie i seg selv i seriøst ONDE melodier... :twisted:

Rent generelt, noen andre bra Opeth-låter:

Bleak

Still Day Beneath the Sun

Patterns in the Ivy I & II

Face of Melinda

The Leper Affinity

Windowpane

Hope Leaves

Blackwater Park

To Bid You Farewell

Harvest

enig, bortsett fra blackwater park. den er ikke like digg. demon of the fall er fantastisk bra låt. opeth er ikke oppskrytt, folk som synes slik tar enkelt og greit feil. intet rom for smak og behag her. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.