Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kan noen hjelpe meg med trommer til riff?


Kjutte

Anbefalte innlegg

http://rapidshare.com/files/268000068/2riff.mp3.html

Jeg har to ganske like riff, og som rytmen sikkert er ganske enkel til.

Problemet er at jeg er grønn på trommer og rytme generelt, og trenger litt bistand!

Jeg har prøvd å spille riffet til utallige rytmer, men får det bare ikke til å høres riktig ut.

På forhånd takk!

E: Jeg trenger ikke et klipp. Bare noen forteller meg hvilken tids signatur den har, så holder det.

Endret av Kjutte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir vanskelig å lage trommer til dette, altså, ut fra det du gir meg å jobbe med. Riffene er jo mer biter av soloer, i mine ører, men det er da det samme, det er dette du trenger rytme til. Hvor fort går det, da? BMP? Har du tenkt deg en "stødig" rytme, eller mer fill- aktig?

Hvis du forsøker å beskrive hvor du ønsker at trommene skal spille, så skal jeg hjelpe deg. Eksempelvis slik:

Alt er notert i 8deler i eksempet. X er slag, o er stille.

Basstromme:

|xoooxoxx| neste takt..

Skarp:

|ooxoxxoo|neste takt.

hihat og så videre

Gjør du det, så skal jeg klakke det inn i DFH til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første seksjonen er triplets, så 3/4 kanskje?

Siden jeg hadde DAW'en oppe, kunne jeg prøve litt i hvertfall. Slik jeg tolket første seksjon:

http://rapidshare.com/files/268123335/kjuttesec1.mp3.html

Hei, takk for svar. 3/4 var det som slo meg og, men jeg fikk ingenting til å passe.

Det er en helt enkelt loop, som jeg skal jamme over. Hadde egentlig tenkt meg litt roligere trommer, men nå er det ihvertfall avklart.

Er begge riffa 3/4?

Synes det blir vanskelig å lage trommer til dette, altså, ut fra det du gir meg å jobbe med. Riffene er jo mer biter av soloer, i mine ører, men det er da det samme, det er dette du trenger rytme til. Hvor fort går det, da? BMP? Har du tenkt deg en "stødig" rytme, eller mer fill- aktig?

Hvis du forsøker å beskrive hvor du ønsker at trommene skal spille, så skal jeg hjelpe deg. Eksempelvis slik:

Alt er notert i 8deler i eksempet. X er slag, o er stille.

Basstromme:

|xoooxoxx| neste takt..

Skarp:

|ooxoxxoo|neste takt.

hihat og så videre

Gjør du det, så skal jeg klakke det inn i DFH til deg.

Neida, det er faktisk jævli digg å jamme til sånne "lick-riff" som det.

Ja, en stødig rytme! Det skal gå om og om igjen i loop. :)

Jeg ba dere egentlig bare hjelpe meg å finne ut tids signaturen '3/4' og alt det der.

Men for all del, om du gidder å lage et trommeriff til meg så hadde det vært knall.

Som nevnt skal det være ganske rolige greier, men solo over. Gjerne en litt synkopert (eller hva det nå heter) rytme, som ikke er helt basic.

Jeg spilte det ikke inn med metronom, da jeg ikke kunne tidssignaturen- dermed vet jeg ikke hvilken BPM det er i :(

Endret av Kjutte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.