Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Favorittgitarene (ihvertfall i for i dag)


hkurt

Anbefalte innlegg

Prøver å legge ut noen bilder av favorittene mine. ^_^

En Japarikansk :lol: Fender stratocaster. Det er en del forvirring rundt disse gitarene, noen mener de er Amerikanske gitarer, noen sier de er Japanske og noen mener de er gitarer bygget sammen med en mix av Japanske og Amerikanske deler. Kan være en av de første HM strat'ene.

469405.jpeg

Deretter to andre favoritter. En Ibanez JS-1 1991 modell. Kjempe gitar som egentlig føles som en lettspilt Fender med Ibanez (JS) lyd.

Og en Yamaha Studio Lord SL450S. Den har en lettere kropp enn originalen min så den er mer riktig balansert. og har en kul 'skranglete' vintage lyd.

469406.jpeg

Her er en Japansk strat og Esquire. Strat'en kjøpte jeg som en prosjekt gitar med utslitte bånd, elektronikk som ikke virket og hadde sikkert røyketjære fra 1000 pakker tobakk ^_^. Denne var den første hele gitaren jeg satte nye bånd på og pusset ned og lakket halsen på nytt. Den har da ikke den rette falmete trefargen så får se om den blir tatt på ny. Synes hvertfall den er kul.

Esquire'en er e 62' reissue om jeg ikke husker feil. den har jeg satt i en GFS pickup i hals og 4 veis pickupvelger. Den har også fått nye bånd, Fender jumbo bånd i stedet for medium bånda en del Japanske gitarer kom med.

469408.jpeg

Og Forsterkeren og noen pedaler...Er nok en del meninger om denne. men jeg liker den hvertfall godt. Er somregel ikke problem å finne en forsterker simulering som passer de forskjellige gitarene og musikksjangerne.

469409.jpeg

Endret av hkurt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.