Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bokser og pedaler


Ukulele

Anbefalte innlegg

Hei.

Har spilt kassegitar i mange år, men har først nå begynt å spille i band.

I den forbindelse låner jeg en Gibson elektrisk gitar, som jeg spiller på.

Klarer ikke å stille inn forsterkeren slik at lyden blir bra. Kanskje jeg bør kjøpe en boks/pedal eller to...?

Skal ligge litt bak og fylle ut lydbilde, samt spille noen soloer.

Musikktype: Vassendgutane, Hellbillies o.l.

Hvilket utstyr bør jeg kjøpe?

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om du burde velge en litt annen gitar, ja. Hvis du er ute etter en litt mer country-aktig lyd, så er en Telecaster eller lignende (som foreslått) ideelt. Forsterkeren har også veldig mye å si for lyden, ikke noe poeng i å kjøpe pedaler før du har en bra forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for nyttige svar.

Jeg bruker en Marshall forsterker. Vet ikke helt hvilken type, men det kan jeg sjekke opp.

En Telecaster altså..? - Regner med at det finnes forskjellige typer Telecastere? - Hvilken er å anbefale til en "normal" pris ?

Hører fra dere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag fra meg:

Gitar: Fender Classic Player Baja Tele. Veldig mye tele for pengene! Gode gitarer, låter bra, ikke noe å lure på:

http://www.fender.com/products//search.php?partno=0141502389

Amp: Vurder å selge unna Marshallen. Marshall er ikke en utpreget køntriamp. Foreslår at du snuser på Fender her også. Godt eksempel:

http://www.fender.com/products//search.php?partno=0217400000

Pedaler kan du ta seinere. (Hadde snust på en kompressor først! Keeley-kompressorene er bra).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Veldig kul gitar, men er ikke en "ekte" telecaster. Den der har to P90er, Tune-O-Matic og er semi-hollow, og er ganske forskjellig fra en tradisjonell telecaster. Men for all del, den der låter nok tøft! :)

Vet ikke hva slags gitar du har, men antar det er en Les Paul eller noe slikt.. Jeg synes du skal beholde og bruke den, med mindre du er ufornøyd med den selv. Er ingen regel som sier at du ikke kan bruke annet enn telecaster til country..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom vel frem av førsteposten at trådstarter ville ha en gitar med en noe annerledes lyd enn den han har.

Til trådstarter: Om du falt for den Jim Adkins-tele'n, syntes den låt bra og syntes den hadde en pris du følte var god så ser jeg ingen grunn til at du ikke skal kjøpe den. Om det er en amerikansk Fender så er det nok ikke kvalitetsmessig så altfor mye å si på den, så det hele bunner egentlig ut i hvorvidt du liker den og føler det er gitaren for deg.

Så om du likte den; fyr på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.