Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fart!


Rokkis

Anbefalte innlegg

Til den øvelsen Køddleif skreiv: Bare flytt en finger om ganga.. La de andre stå når du flytter pekefingeren (eks.). Da lærer du deg opp til å bruke en og en finger... det handler om kontroll..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

en annen fin arpeggiogreie:



|-----------------9-------------------------------------7------------------------|

|-------------10-------------------7--------------8-----------------------5-----|

|---------11-------------------7--------------9----------------------5----------|

|-----12-------------------9-------------10---------------------7---------------|

|----------------------10------------------------------------8-------------------|

|---------------------------------------------------------------------------------|

fortsett videre nedover (eller oppover om du vil) på halsen...

denne er rimelig basic, du kan gjerne bruke metronom som hjelpemiddel også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

[oppdatering]

Jeg har nå fått en del mer kontroll og fart på fingrene. Kan ikke si jeg er noe raskere enn enn skilpadde på speed, men det er en stor forbedring i fra hva jeg var.

Meget takknemlig folkens :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emperoar
Øv SAKTE, med metronom. Eneste måte å bli rask på.

Tullprat. Jeg har aldri øvd med metronom og jeg er meget kjapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emperoar
Tullprat? Hva er det for en slags kommentar? La han gi tipsene sine da gutt...Du kan gi dine..

Da han skriver at det er den _eneste_ måten å bli kjapp på, så er det tullprat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øv SAKTE, med metronom. Eneste måte å bli rask på.

Tullprat. Jeg har aldri øvd med metronom og jeg er meget kjapp.

vil du bli kjapp og fortsatt ha god kontroll og time er metronom veien.. hjelper ikke spille kjapt hvis du er way ute av time

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emperoar
Øv SAKTE, med metronom. Eneste måte å bli rask på.

Tullprat. Jeg har aldri øvd med metronom og jeg er meget kjapp.

vil du bli kjapp og fortsatt ha god kontroll og time er metronom veien.. hjelper ikke spille kjapt hvis du er way ute av time

Jøss. Du må virkelig være en bereist mann. Hvilke kunnskaper, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

saklig.

Men det sier seg selv, det gjelder for all instrument øving, sport osv osv.. skal du gjøre noe raskt, må du først lære det sakte riktig først. Gikk på taekwondo i 5 år, da lærte vi alltid sparkene sakte, og økte gradvis i tempo etterhvert. Men uansett, hva din definisjon av kjapt er kan jo være en helt annen enn min og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke si noe mot noen, men nevner gjerne at bassisten Jeff Berlin har sin egen skole hvor de aldri bruker metronom. Han er av den oppfatning at man skal lære seg time uten metronom, og hvis du hører ham spille så skjønner du at det er mulig å lære seg time uten metronom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.