Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Håndholdt opptaksenhet for enkel innspilling


Konnis

Anbefalte innlegg

Hei folkz,

vi har fått 3000kr av frifond og skal bruke dette på en innspillingsenhet av noe slag. Den første tanken som slo oss var en liten, håndholdt opptaksenhet som vi kan ha med overalt og som gir oss god lyd. Har dere noen å anbefale? Hittil har vi stort sett sett på Zoom H4, men er H4n mer passende til vår bruk?

Så, det vi har sett på er

- Zoom H2

- Zoom H4

- Zoom H4n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn dere er ute etter? Med mikrofon på den?

Det vil ikke bli noe særlig kvalitet hvis du kjøper noe sånn.. Men kjøper du Native Instruments Audio Kontrol 1 så er det ganske enkelt og den kan du ta med deg rundt om kring. Den koster 2700,- og da får du med Cubase LE 4 som er innspillingsprogram og Guitar Rig 3.

Der kan du ha :

1 mikrofon /jack kobling

1 vanlig jack

1 midi

4 utganger

Og den går USB til pcen. Lett å installere, gir god kvalitet! Men du må ha mikrofon utenom selvfølgelig..

Skal du ha studio mikrofon eller live mikrofon? Hvis du skal ha live - vil jeg anbefale Shure sm-58 ... Koster en lapp ca.. Så da kommer det bare 3700,- alt i alt og du er ready to go!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en H2. Den imponerer meg når det gjelder opptak, og så er den liten og nett.

Det avhenger til sist hva man skal ha den til. Sånne "dingser" som det her, er ikke egnet til opptak i "studiokvalitet". Da trenger man gjerne flere mikrofoner, og bedre plassering enn det man får til med disse. Ja, jeg vet at man koble til eksterne mikrofoner, men da blir det masse ledninger og styr likevel, så da kan man like gjerne dra på en PC, også.

Men til "dokumentasjon", opptak av spilling live der man ikke kan rigge opp mikrofoner og greier, er H2-en helt fantastisk. Det samme gjelder det å ta opp en øving, for eksempel, slik at noen som ikke kunne møte opp har noe å øve til.

Derfor- hva skal du ha? Utstyr du kan lage en demo med, eller en boks der enkel bruk og lettplasserthet er viktigst? Du får ikke i pose og sekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.