Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilket pedalbrett


Hawkland

Anbefalte innlegg

Da jeg nå ruster opp ordentlig i pedalkolleksjonen, er det på tide å organisere disse ordentlig.

Disse har jeg pdd:

1) Ibanez Demon-wah

2) Xotic RC Booster

3) Xotic BB Preamp

4) Boss Digital Delay

Jeg har nylig bestilt følgende pedaler, og venter på dem i posten:

5) Boss Tremolo-pedal

6) Boss Chromatic Tuner

Jeg trenger altså et pedalbrett med plass til disse effektene. Må vel også medregne plass til 7) en fremtidig volumpedal og 8) enda en pedal med normal størrelse.

Jeg er fullstendig blank på dette med elektronikk og strømforsyning og volt og negative og postitive poler og alt det der, men har forstått at en Fueltank nok ville ha løst mange av mine utfordringer på denne fronten. Men jeg veit også at Boss-tuneren har muligheten til å forsyne opptil 8 pedaler med strøm, med "the optional PCS-20A power cord and PSA-120 adapter", uten at jeg veit helt om dette følger med tuneren i sin pakke. Dette veit vel de som har en fra før?

Uansett, det jeg lurer på er om tuneren kan være en fullgod erstatter for en fueltank? Høres jo veldig ut som man med tuneren på en måte slår to fluer. Og da vil det jo i så fall være nok bare å kjøpe dette klassiske tonetrunk-brettet uten en fueltank inkludert.

Men når jeg leser sånn som dette ( http://reviews.harmony-central.com/reviews...pedalboard/10/1 ), blir jeg usikker igjen. Her hevdes det at kombinasjonen tonetrunk og wah-pedal generer masse støy. Jeg spurte en i en butikk om dette var tilfellet for ham, og det var det ikke, så jeg er usikker på hvordan jeg skal gå sånne påstander i sømmene. Finnes jo også andre pedalbrettmodeller, men vanskelig å få prøvd dem ut skikkelig.

Innspill mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv et pedaltrain 2 med en fueltank montert under og det fungerer fint! solid konstruksjon og praktisk bag til å bære sakene i.. Ellers så er det greit med en strømforsyning med uttak til hver pedal. Det å bruke "daisy chain" er ikke alltid er like velykket uten støy, men mange får det til. Med daisy chain er problemet ofte at pedalene ikke får nok strøm hvis du har litt kravstore pedaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv et pedaltrain 2 med en fueltank montert under og det fungerer fint! solid konstruksjon og praktisk bag til å bære sakene i.. Ellers så er det greit med en strømforsyning med uttak til hver pedal. Det å bruke "daisy chain" er ikke alltid er like velykket uten støy, men mange får det til. Med daisy chain er problemet ofte at pedalene ikke får nok strøm hvis du har litt kravstore pedaler.

Javel, ja. Det er vel også mulig med en kombinasjon mellom daisy chain (det er det det kalles, ja) og en adapter eller to også, i tilfelle en av pedalene skulle vise seg ikke å få nok strøm. Og uansett kan jeg jo prøve ut en daisy chain og se hvordan det fungerer før jeg eventuelt kjøper en fueltank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha et pedalbrett som kommer til å være inntakt om 10 år, hadde jeg kjøpt fra Rufo. Vintage Gitar selger fine brett, som er designet i fellesskap med Rufo. Jeg hadde et FPED5 brett fra Rufo i mange år, og det brettet går fortsatt. Ingenting slår ekte flightcase... Men koster jo litt da! Mtp strømforsyning: Voodoo Labs PP2+ eller Burkey Flatliner. Begge disse dekker dine behov. Har mye erfaring med sistnevnte. Bygget som en tanks. Helt sykt hva de tåler. Men PP2'en tar mindre plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, ja. Det er vel også mulig med en kombinasjon mellom daisy chain (det er det det kalles, ja) og en adapter eller to også, i tilfelle en av pedalene skulle vise seg ikke å få nok strøm. Og uansett kan jeg jo prøve ut en daisy chain og se hvordan det fungerer før jeg eventuelt kjøper en fueltank.

Tips: Daisy chains tar bort litt av hensikten med dyre strømforsyninger a la PP2 - med sine isolerte utganger. Eller på godt norsk: Jo mer som kobles via daisy chains - jo mer uønsket støy og brumming...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.