Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

En Ulv I Fåreklær


Captain Koala

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter å ha prøvd en Eugen-gitar en rekke ganger bestemte jeg meg for å kjøpe den. Jeg hentet den på godlyd i dag, og den spiller som en drøm! Planen var egentlig å få meg en superstrat, men det ble til en supertele!

telecaster2.jpg

telecaster1.jpg

Utrolig fet gitar. Utstyrt med Rio Grande-pickups, Wilkinson-vibsystem og låsbare stemmeskruer gjør den til noe helt annet enn en vanlig telecaster. Jeg kan røpe at den låter veldig fint med den røde kanalen på min kjære Mark IV, sammen med litt delay og en BB Preamp av og til. Fin å spille på, jeg er imponert over håndtverket til Henry Eugen.

Jeg har alltid hatt et vanskelig forhold til Telecaster-formen, men det er jeg nå forbi. Eugen-Telecasteren er den beste gitaren jeg har hatt.

telecaster3.jpg

Dette er en gitar det ikke finnes mange eksemplarer av, og jeg er stolt av å eie en! Den ble anslått til å være cirka 10 år gammel, men for min del kan det godt se ut som om den er mellom 15-20 år. Skikkelig vintage! Kan anbefale Eugen-gitarene på det varmeste.

Hva synes dere?

Endret av franktore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny, nydelig gitar! :)

Får jeg spørre hva disse gitarene koster (sånn ca)? Har lyst på både Tele og vibsystem, og den der så rett og slett nydelig ut!

Fungerer Wilkinson-systemet bra? Holder det på tuningen etter litt forsiktig bruk (ikke dives altså)? Og du vet vel tilfeldigvis ikke om det er mulig å få tak i en lignendes gitar med låst oversadel, type Floyd-system?

Endret av PULSE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for feedback! Digger denne gitaren, og den er veldig unik.

Nydelig gitar. Ser den har kontur for høyrearmen, har den kontur på baksiden av kroppen, også?

Bra observert. Jepp, det er kontur bakpå også! Veldig behagelig.

Plass til magen? :D

Ja! Magen har det veldig fint :)

Gratulerer med ny, nydelig gitar! :)

Får jeg spørre hva disse gitarene koster (sånn ca)? Har lyst på både Tele og Floyd, og den der så rett og slett nydelig ut!

Sendte en mail til Henry for et par uker siden, han tar nok lett mellom 20-30.000,- for en jobb. Denne gikk for cirka 9.000,- brukt på godlyd. Du kan jo ha is i magen og tråle bruktmarkedet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk fin gitar, gratulerer!

... og det kommer fra en kar som i utgangspunktet IKKE liker telecastere :ninja:

HATER Telecastere.

Men denne er et unntak, flott gitar!

Hehe, da er det vel egentlig tre av oss! Standard Fender-tele er ikke akkurat min kopp te.

Jeg har prøvd endel Eugen gitarer og alle har vært meget bra!

Han vet hva han gjør.

Fin gitar, litt Mads Eriksen-vibber :)

Eugen er et navn jeg virkelig begynner å like. Og jeg skulle ønske jeg også hadde litt Mads Eriksen-vibber :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerer Wilkinson-systemet bra? Holder det på tuningen etter litt forsiktig bruk (ikke dives altså)? Og du vet vel tilfeldigvis ikke om det er mulig å få tak i en lignendes gitar med låst oversadel, type Floyd-system?

Jeg har hatt Floyd før, og nå ser jeg slik på saken at jeg ikke trenger en Floyd. Wilkinson + låsbare stemmeskruer gjør jobben! Den holder stemmingen veldig fint.

Vet ikke så veldig mye om lignende gitarer... et alternativ kan være å bestille inn deler fra for eksempel www.warmoth.com, og få en gitarmaker (kanskje Eugen? Du kommer jo tydeligvis fra Bergen.) til å sette dem sammen. Skal ikke se bortifra at du kan få til noe slikt til under 10.000,-.

Herr Eugen gjorde faktisk en lignende jobb for den tidligere gitarlæreren min.

Endret av Trickster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.