Web Analytics
Jump to content

Få Vetta til å simulere akustisk

ofulm
 Share

Recommended Posts

Hei! Da har jeg kjøpt meg en Line 6 Vetta, og er egentlig veldig fornøyd med den. Eneste er at jeg kunne tenke meg en akustisk simulator på den, omtrent det eneste den ikkje har (dvs. den fikser det om du har en Variax). Jeg har også kjøpt Line 6 FBV Longboard, og ønsker helst ikke flere pedaler/brett utenom dette. Noen som har et forslag til en enkel løsning på dette? Vet om Boss sin akustiske simulator, men ønsker liksom å kontrollere alt fra Longboard.

• 4 weeks later...

Vettaen har jo da FX Loop greier, noe jeg ikke har peiling på. Den kan uansett kontrolleres fra Longboard. Men det jeg lurer på, er om dette kun fungerer med en rack-unit, eller om jeg kan bruke en stomp-box som Boss AC-3? Hvis ikke, finnes det en akustisk simulator som dette lar seg gjøre med?

uUu! Kjempegreier! Men dette er fortsatt dyrt, og det betyr vel at jeg må ha en ekstra utgang på gitaren, og mye borring/fresing og slikt...

Trenger ikke det hvis man kjøper preamp med batteri osv... Da velger du mellom blandet, piezo eller magnetic med en byter, alt på en mono-utgang.

• 2 weeks later...

Men uansett. Om jeg kjøper en Boss AC-3, kan jeg kontrollere den fra FBV Longboard? Står at jeg kan kontrollere en rack-unit... Komler den til bak i forsterkeren med to ledninger....

Og hvis det ikke går, så er det jo to utganger på pedalen, slik at men kan skifte til akustisk med ett pedaltrykk, men da skifter man også forsterker. Men jeg vil helst ikke dra med meg to amper...