Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anmeldelse av Line 6 Relay G30


Morten Larsen

Anbefalte innlegg

Det du nevner med ikea sine batterier har jeg merket på den eksterne blitzen på kameraet mitt. De og firstprice batterier mister fort evnen til å raskt lade opp blitzen. Sånn at jeg får bare tatt 3 -4 bilder i strekk. Mens med duracell får jeg tatt 20 før blitzen må lades.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 118
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikeabatteriene vant jo en test for en tid tilbake. Det jeg er ganske sikker på, er at disse batteriene trolig kommer fra forskjellige fabrikanter, alt etter som hvem som leverer inn det laveste anbudet ved den runden. Derfor kan det trolig være ganske stor forskjell i kvaliteten fra "batch til batch", det eneste de har felles er gulfargen og skriften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den var vel det, men ytelsen var etter det jeg kan huske på høyde med dyrere batterier. De scoret ikke bare bra på pris.

Det stemmer nok.

Det kan være en annen test jeg har lest også ang prisen på batteriene. Har nok blitt testet flere ganger de IKEA batteriene ser jeg for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalitet vil nok variere ja. Faktisk også på mange merkenavn da overraskende mange av dem ikke selv lager alle typer batterier. Jeg har tidligere postet lenker til 9V batterier fra Kina som kommer i postkassa di for rundt 10,- Til pedaler funker dem faktisk helt greit av grunner som beskrevet i den artikkelen som Castor linket til tidligere - lavt og gjevt strømuttak. Jeg ville dog ikke bruket dem i brannvarsleren da de nok svikter når dem skal fyre alarmen og trenger en siste puff.

Endret av huskerikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Ser at de har Relay G30, men også G50 og G90 hvorav de sist nevnte har flere kanaler og lengre rekkevidde.

30: 6 kanaler, 100 fot

50: 12 kanaler, 200 fot

90: 12 kanaler, 300 fot

Er det noen som vet om det er andre forskjeller og hva er nytteverdien av flere kanaler? Virker som om G30 holder for de fleste eller?

Lurer også på hvor folk har mottakeren til Relayen. Er den grei å feste på baklommen?

http://uk.line6.com/relay/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at de har Relay G30, men også G50 og G90 hvorav de sist nevnte har flere kanaler og lengre rekkevidde.

30: 6 kanaler, 100 fot

50: 12 kanaler, 200 fot

90: 12 kanaler, 300 fot

Er det noen som vet om det er andre forskjeller og hva er nytteverdien av flere kanaler? Virker som om G30 holder for de fleste eller?

Lurer også på hvor folk har mottakeren til Relayen. Er den grei å feste på baklommen?

http://uk.line6.com/relay/

G50 har metallhus og sender kryptert. Two must vil mange si ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke inni trådløsverdenen (aldri hatt før..). Antar det med metallhus gjør den mer solid, men hva betyr kryptert? Bedre lydkvalitet, etc? Kan gjøre oppmerksom på at jeg nok aldri vil stå mer enn 15 meter unna uniten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke inni trådløsverdenen (aldri hatt før..). Antar det med metallhus gjør den mer solid, men hva betyr kryptert? Bedre lydkvalitet, etc? Kan gjøre oppmerksom på at jeg nok aldri vil stå mer enn 15 meter unna uniten...

At naboen ikke kan høre deg om han har likedan utstyr.

At kuken som har likedan utstyr i salen du holder konsert jammer kanalen din med sure toner.

...med det mente jeg at man IKKE kan poste lyd på samme kanal. Man kan selvsagt fortsatt lage forstyrrelser. Men siden kommunikasjon er kryptert må man i tillegg til å være å¨samme kanal også ha samme passord på sender og mottager.

Endret av huskerikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, problemet er nok størst der ting er mindre seriøst. Men med 60 meters rekkevidde er det jo faktisk ikke nødvendig å være inne på lokalet en gang for å lage kvalm for dem som liker gjøre slikt - gjerne i fylla når terskelen for hva som er morsomt er plassert noe anderledes enn normalt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vel i første rekke denne krypteringen ikke er til for å forhindre at "fyllegitaristen" i nabolokalet skal bryte inn. Mange bruker mange radiokanaler, og større band har faktisk en egen "radiomann" med seg for å holde styr på alle disse signalene. Da er det veldig trygt å ha slike signaler, slik at man vet at signalene man selv bruker får være i fred for hverandre. Tipper det er hovedhensikten med dette, og at at man holder "artigkaillen" unna konserten er en ren bonus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.