Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anmeldelse av Line 6 Relay G30


Morten Larsen

Anbefalte innlegg

For meg er det ikkje lengda som er argumentet, men det at eg kan springa rundt og vera apekatt på scenen utan å tenkja på om kabelen sit fast i trommesettet, vokalisten eller andre ting.

Kjekt på lydsjekk også, så man kan ta seg en tur ut for å sjekke om lydmannen driter seg ut. Hvorfor fatter ikke lydmenn at den lyden som kommer ut av ampen min er slik det skal låte ut? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 118
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det ikke slik at instrumentinngangen på framsiden er skreddersydd til bruk av gitar sammen med simuleringene for å få responsen mest mulig lik ekte forsterkere o.l?

Synes jeg leste en tråd om det hvor folk med trådløs-systemer hadde masse fikse løsninger for å kunne bruke den inngangen, istedenfor den bak. =p

Argumentet for å putte et trådløst system inn i fronten vil jeg tro er av praktiske hensyn og ikke lydmessige. Da kan man kjapt skifte til standard kabel om det trådløse skulle feile. Jeg har ikke funnet noe info som tilsier at frontinngangen i Axe-FX er noe annet enn en standard høyimpedanse-inngang, av samme type som er standard i alt annet gitarutstyr, og som forøvrig blir irrelevant i det øyeblikket signalet først går igjennom annet bufret utstyr (som f.eks. et trådløst system).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Då var to gigar gjort unna med relayen. Det einaste eg har noko å utsetja på er batteridekselet, som eg reknar med kjem til å ryka innan dei neste 10 batteriskifta. Det verkar alt anna enn solid. Kabelen som følde med var ikkje brukande til mitt bruk, sidan eg vil ha sendaren festa i reima, og den rette pluggen gjorde at sendaren datt av reima fleire gonger i løpet av ein konsert. 40 cm George L og to vinkelpluggar funka derimot som fjell, sidan uttaka er berekna på vanleg jack, og ikkje noko fancy schmancy plugg. Merka ikkje noko signaltap, men har heller ikkje gidda A/B-testa. Rekkjevidda har heller ikkje fått prøvd seg, og eg reknar ikkje med at den får gjordt det med det første. Etter råd om at mottakaren ikkje tåler ein pils, klipte og teipa eg saman eit lite øldeksel av ein q-tipsboks, slik at den blir minst mogleg blaut når halvliterane fyk.

Bortsett frå batteridekselet, er dette ein løp-og-kjøp-sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Kjøpte denne først og fremst pga frekevensområdet og det hendige stomp-box formatet. Prisen va heller ikkjs så krise.

Funke bra, men det har skjedd 2-3 ganger i løpet av gigs at eg har måtta bytta te vanlig jack, ettersom batteriet på sendaren har røke. Sist gang va eg dødsklar på å bytta før lydsjekk, og sjekka og fleire ganger at han ikkje stod på (noko eg har mistenkt tidligere).

Eg bruke heilt vanlige batterier, men bør eg skifta te noko lithium greier? Skulle jo for faen tru at det hold med vanlige batterier når det ikkje står noko anna.

Eller kanskje eg bare har hatt max uflaks...

Jævlig synd hvis eg må bytte pga det, va dødsfornøyd i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deksel godt teipa, og batteri kliss nye før speling...

Eg såg bare at senderen begynte å blinke, så eg rekne med det va batteriet. Kan det vær noko anna? Skal teste på øving i kveld og sjekke at alt funke som det skal.

Her e ein som har gjort ein test av batterikapasiteten, ser ikkje ut til å være noko gale her, snarare tvert i mot. MEN, han brukte oppladbare...

Line 6 Relay G30 digital wireless, my review - Marshall Amp Forum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finne ingen nylige tester av norkse AA batterier, rart...

Ikea va best i test på batterier i si tid, men det e vel mange år siden. Trudde forskjellene va marginale. Får prøve med Duracell!

Tusen takk for all respons.

PS: Sette pris på om noken paste ein link til ein sånn test hvis dei finne.

Endret av horekuk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at en sånn test gir ett litt skjevt bilde. Duracell er dyre, og 3 firstprice batterier koster det samme og holder lengre enn ett duracell batteri. MEN det hjelper lite hvis det batteriet ikke holder en hel konsert. Og man blir nødt til å skifte batteri midt i en sang. Da er det bedre med ett dyrere batteri som holder lenge nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to testene hadde jo i grunnen to forskjellige utgangspunkt også. Den ene med utgangspunkt i lengst levetid, mens den andre brukte "mest-for-penga" prinsippet. Det vil si at at et billig batteri som varer kort, kan likevel koste så lite at å bytte batteriet 4 ganger vil likevel koste omtrent det ett dyrt batteri koster. Her blir det jo da spm. om hva man foretrekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.