Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger litt hjelp til og velge multieffekt


Anbefalte innlegg

Opplysende inlegg.

Tror faktisk at jeg skal Kjøpe meg en brukt Boss GT-10 eller 8, eller 6....

Jeg tror at hvis jeg bruker litt (mye)tid på å lære meg og bruke den, så kommer det til og lønne seg.

Forresten, fem tremolopedaler? Syke, syke mann......

Kanskje blir det seks etterhvert; Effectrode har kommet med en rørdrevet tremolo som visstnok skal være fantastisk. Koster bare ca 4.000 men pytt pytt ^_^ Og Guyatone har jo en diger sak til nesten samme prisen - jeg har lyst på den også! Sykt? Ja, men jeg har funnet medisinen: Kjøpe enda flere tremolo-pedaler... Sikle, sikle... Men for å rydde brettet litt skal jeg selge unna en par stykker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du, vad är det för effekter du behöver? Vad ska du köra multieffekten genom? Har du en förstärkare som du är nöjd med och behöver litt effekter i tillägg, eller har du ett dåligt ljud som du vill fixa till med multieffekt?

Endret av TUFFTUFFTUFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du skriver 1-3k så antar jeg du mener 1000-3000NOK.

Her har du en GT10 til 2700kr + frakt som kommer under det du hadde tenkt : http://forum.gitarnorge.no/Selges-Boss-GT-10-t24167.html

Ja, så den istad.

Skal bare spare litt til så tror jeg at jeg har rå.

Fuzz-Mullah: Du må starte en tråd, hvor du forklarer logikken i og ha fem tremolopedaler.....

Endret av Guns N' Roses
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det, men det blir så dyrt.

Det blir dyrere ja. Men er litt gøy også da, å slenge på en pedal til, og en til, på brettet når du får råd til det... Men for all del, trenger du effekter her og nå, så er kanskje ikke dét løsningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fordel med et multieffektbrett er vel at ett trykk med foten,

kan erstatte full krigsdans på pedalbrettet.

Jeg syns det kan være kjekt med full styring

av volum, EQ, reverb, delay og modulasjonseffekter med ett pedaltrykk.

Problemet er vel ofte kvaliteten på effektene, at de ikke er analoge,

og at det ikke blir like personlig og morsomt som å bygge opp sitt eget pedalbrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir dyrere ja. Men er litt gøy også da, å slenge på en pedal til, og en til, på brettet når du får råd til det... Men for all del, trenger du effekter her og nå, så er kanskje ikke dét løsningen!

Jeg vet, planen var egentlig ig kjøpe masse pedlar, men det har jeg ikke rå til.

Og så er det leteren med et pedalbrett, som GunnarpåMo skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.