Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez S-serie


Troll

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med disse gitarene?

Jeg vurderer å kjøpe en S7320 og lurer på om den er verdt penga? 7k er vel nypris på en slik. Men jeg skal handle brukt da.

Kroppen er 3-set mahogany med ZR-tremolo, som vistnok skal være bedre, trollmannhals (wazard) Og pickupsa er IBZ Inf eller noe sånt. :P

Noen erfaringer med disse gitarene?

Har aldri likt Ibanez. Men etter å ha testet noen hos den lokale sjappa, så ble jeg veldig overrasket over lyden.

Pickupsa kan vel byttes til f.eks EMG, aktive/passive SD i ettertid. Dette skal være metaløksa mi.

Har en EPi LP custom med Gibson pickup i bridge, men vil gjerne ha en helt annen type gitar nr2.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg hadde en s320 knall god gitar, den måtte gå pga økonomisk situasjon, tipper jeg kommer til og kjøpe en lignende igjen, på min så var det ikke plass til batterier blandt elektronikken, vet ikke åssen det er med den modellen, det burde du kanskje skjekke ut viss du satser på emg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det blir nok ingen krise. Seymour Duncan SH-6 funker nok like bra for meg som EMG.

Isåfall så kunne jeg bare oppgradert Epien med EMG. Er det 7strenger du hadde eller 6strenger?

320 er seksstrengsversjonen av 7320 ;)

Skal fint gå an å få plass til batterier i en S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner:p Du vet vel litt om det, siden du har spilt på en slik. La inn et bud på en slik, siden kompisen din var så usikker foresten.

Det går nok helt fint, han får finne ut at han trenger penger mer enn han trenger syvstrenger (rim, hoho) selv.

Har bare såvidt spilt på den, men den låter helt fint. Smeller du inn noen skikkelig mikker har du en skikkelig bra gitar, faktisk. Vær obs på at den kommer i hvitt nå også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mer lyst på en MIJ RG7420 da. Men de er så sjeldne fant jeg ut.

Ligger en hvit med hardcase på Ebay. Jævlig fin, men den var 2x dyrere.

Men kompisen din vet ihvertfall hva han får for gitaren. Står forsatt for buded dersom denne handelen på ebay går feil vei :)

Ha sett litt på video på YT, virker som en allsidig gitar da. Både på cleans og vreng. Men fyren sier at det ikke er plass til EMG pga stockpickupsa er litt mindre.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en S320 selv, helt kjempe gitar til den prisen. ZR tremoloen som er på de er ikke noe å være redd for, den er sinnsykt stabil, og den holder stemminga selv om en streng ryker. Liker ZR mye bedre enn de Floyd Rose jeg har vært borti, Licensed og Original.

S modellene er veldig tynne og lette, noe helt annet enn f.eks RG modellene, og anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint plass til batterier i en S7320, men skal du ha aktive bør du kjøpe Blackouts med den standariserte SD-formen, og ikke de som har EMG-formen. Stemmer at de ikke passer rett inn, men det kan fikses på med et huggjern/bor. Du må lage PU-gropa litt dypere. Hvis du sjekker ut forumet på sevenstring.org står det forklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.