Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

RalphDarwin's Tropp [09.01.2016] Oppdatert med liten opprydding.


RalphDarwin

Anbefalte innlegg

Hei!

Velkommen til mitt lille galleri som jeg syns var for stor før, er nok mye mindre inn og ut med utstyr nå. En annen hobby som er vesentlig dyrere har fått litt mer førstepri.

All fotografering har jeg brukt mitt speilreflekskamera som er en Olympus E-450 med Zuiko Digital 25mm pancake 1:2.8 objektivet mitt. Videre simpelt redigert med Picasa for å få litt bedre lys og mer riktig farge. Det er litt tekst og sånt før alle bilder, noen er kanskje mer interessante enn andre, men det er ihvertfall bilder.
Mange av bildene er også tatt med iPhone da jeg har hatt kameraet på utlån.


Da setter vi i gang..



Den dyreste akustiske gitaren i kolleksjonen, som er vellåtende, deilig å spille på, og bare helt fantastisk!
For en fin og definert lyd! Fishman F1 Aura systemet på den er heller ingenting å klage på, langt i fra.
Det er det beste systemet jeg har brukt så langt.
Martin OMCPA1. My love!
20s876r.jpg

Min aller første el-gitar, en Ibanez GRG170DX. Den er lettspilt, har rask hals og er en god gitar.
Har byttet knotter og oppgradert til GFS Retrotron Nashville pickuper.
Det låter veldig bra og gitaren ble helt annerledes etter!
Nå funderer jeg på om jeg skal bytte ut stemmeskruene. Veldig brukbar gitar!
Høy affeksjon og sentimental-verdi, så den forlater aldri hula selv om den ikke blir brukt like mye som de andre.
ef2c3.jpg

Over til den eneste straten jeg har, og den dyreste el-gitaren i samlingen.
Har RS potter og kondis med Lindy Fralin Blues Special pickuper.
Fiesta Rød, slank C-hals, 7.25" og medium frets. God hals, lett og er helt herlig!
Har masse krakkeleringer og en hel god del mojo! Fender Custom Shop Time Machine 60's Stratocaster.
Fra år 2000. En av Skandinavia's Fender Custom Shop Bench teknikere nevnte at dette var en av de bedre eksemplarene.
kah3xl.jpg

Den eldste damen i samlingen, en fantastisk hollowbody med vakker sjel! Har Gibson T-buckers, Dunlop 6230 frets og er en tobacco sunburst finish!
Gibson ES-335 Pro '79.
15k2uo.jpg

Jeg har også lenge hatt lyst til å lære, men har vært redd for å tape, men vet at man kanskje bør legge litt for å få et brukbart instrument. Å bruke det i bandsammenheng med effekter var også et pluss. Fender FV-1, min aller første fiolin og forhåpentligvis vil jeg kunne lære meg å bruke det nogenlunde ordentlig!
nmdwdf.jpg

Rett etter russetiden fikk jeg også kjøpt meg en ukulele. Mener det er sopranstørrelse, ettersom den er ganske liten.
Merket er Hilo. Ukulelen har vært med meg ganske mange steder allerede, og det er gøy å spille på den. Stemt i GCEA.
I'm Yours av Jason Mraz er en klassiker på dette instrumentet og trekker til seg mye oppmerksomhet overalt!
[bilde er fjernet, da tinypic mest sannsynlig har begynt den automatiske kodegiveren på nytt. Det var et bilde av en motorsykkel.]

Og her er utstyret som forsterker signalet, beveger luft og lager lyd.


Boutique amp i mindre størrelse. 12W og 10", låter veldig bra og har attenuator innebygd! Kanal for rhythm, tweed og lead! SER FEEEEEEEET UT og låter enda bedre!
Tone King Falcon!!!
14kwdvr.jpg

Ibanez BTB-400QM og Ibanez RG450 Japan.
Har også en Marshall Class 5 combo & Roland Micro Cube GX.

Av plektere bruker jeg forresten røde Dunlop Jazz III. Og Dunlop .80 til akustisk.

ENJOY THE PICS!=)

Endret av RalphDarwin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.