Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarforsterker kabinett


gitarrr

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg takker for alle svar :rolleyes:

joda vi har bassist hehe :P jeg har hørt mye bra om orange ja.

og jeg har prøvd headen min på et marshall 1960 kab. det var bra men hadde håpet på litt tightere og litt mer bunn.

men igjenn jeg har fått god hjelp ;)

Det kan óg være forsterkeren som gjør det. Ikke nødvendigvis kabinettet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men vist jeg kjøper cab tror jeg at jeg havner på orange cab :)

Til info: Jeg har et slikt for salg. To av elementene er skiftet til G12H mens de to andre er V30 (som er standard), men jeg synest det låter fetere og klarere enn bare V30. Spiller tungt selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan óg være forsterkeren som gjør det. Ikke nødvendigvis kabinettet

nei jeg vet det men jeg har et standard cab som hører med den og jeg selv synst lyden var bedre i den enn i marshal 1960 lead . (vi har et marshall stack på øvingslokale) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag: Fokus heller mer på hvilke type elementer (altså; høytalerelementer) du er ute etter. Der sitter 90% av lyden. Celestion er bra - men kommer i en hel haug av forskjellige varianter. Har også god erfaring med Jensen. Mye JBL er bra... Kabinettfabrikkene er ofte lite trofaste mtp valg av elementer (hei Fender). Du gjør lurt i å sette deg inn i dette. Et "Orange cab", f.eks, kan være så mangt!

Endret av mortenw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle Orange-cabs har akkurat samme element (Celestion V30), hvis man ser bort fra anniversary-modellen.

Orange har blant annet brukt Jensen-elementer (P10R Alnico) i tidligere cabs. Anniversary-modellen er nevnt. I tillegg kommer alt du finner på bruktmarkedet, som kan være moddet til Vinstra og tilbake igjen

EDIT: Ikke noe galt med Vinstra...

Endret av mortenw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.