Web Analytics
Jump to content

Noen med en Fractal Axe Fx i Oslo eller omegn?

Dozerbabar
 Share

Recommended Posts

Hei godtfolk!

Lurer på om det er noen her som har en Fractal Axe Fx (standard eller ultra) i Oslo eller omegn som har lyst til å la en kjøpsinteressert kar teste den. Jeg finner ingen forhandlere på den i Norge og samme hvor mange klipp jeg hører så har jeg jo lyst til å teste den selv før jeg setter lommeboka til.

:)

• Replies 47
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hei godtfolk!

Lurer på om det er noen her som har en Fractal Axe Fx (standard eller ultra) i Oslo eller omegn som har lyst til å la en kjøpsinteressert kar teste den. Jeg finner ingen forhandlere på den i Norge og samme hvor mange klipp jeg hører så har jeg jo lyst til å teste den selv før jeg setter lommeboka til.

:)

Kommer en til meg 24.august. Bestilte en, uten å prøve!! Ta kontakt i slutten av måneden, så ser vi om det skal ordnes en testing :)

Kommer en til meg 24.august. Bestilte en, uten å prøve!! Ta kontakt i slutten av måneden, så ser vi om det skal ordnes en testing :)

Supert! Jeg tar kontakt.

(selv om jeg snart vurderer å bestille uten å prøve etter alt for mange gode lytteeksempler...)

Hvor har du bestilt fra?

Supert! Jeg tar kontakt.

(selv om jeg snart vurderer å bestille uten å prøve etter alt for mange gode lytteeksempler...)

Hvor har du bestilt fra?

Broren til en kompis er i USA, og kommer hjem 24.august. Han handlet en til meg(han fikk den i hende igår), og tar den med hjem. Det er mulig at dama hans kan bestille for deg, og evt andre her, men han skulle regne litt på det.

Broren til en kompis er i USA, og kommer hjem 24.august. Han handlet en til meg(han fikk den i hende igår), og tar den med hjem. Det er mulig at dama hans kan bestille for deg, og evt andre her, men han skulle regne litt på det.

Jeg betaler gjerne 500 kr eller så hvis noen kan ta med en hjem til meg jeg :) Jeg tjener på momsen, de tjener litt for arbeidet.

Det var da snilt.

Regna på at jeg sparte ca 7000,- i mva på å få mine direkte fra Fractal Audio og unngikk momsen.

Har ikke dårlig samvittighet i det hele tatt for det, Norske tollregler er fucka!

Det var da snilt.

Regna på at jeg sparte ca 7000,- i mva på å få mine direkte fra Fractal Audio og unngikk momsen.

Har ikke dårlig samvittighet i det hele tatt for det, Norske tollregler er fucka!

Det er helt riktig. Det kuleste er at butikker må legge på moms på innbytte gitarer o.l. DET er jo KNALL. Betale mva på et produkt som allerede er betalt for. La oss bare gi lønna dirkete til staten. Så kan vi får brød, melk og smør tilbake. Men heisann.... Det må vi også betale avgift for. Smørtoll eller noe sånt. Kommer sikkert snart. Betale mva til Norge, spiller ikke så mye rolle for min del. Har eget firma. Men det sitter jo 2.3 musikere der borte (på den steinen) som ikke har firma.

Uansett. Han skulle regne litt på det. Frakt og sånt kommer jo i tillegg. Skal si fra når han har regnet hva den kommer på.

Det er helt riktig. Det kuleste er at butikker må legge på moms på innbytte gitarer o.l. DET er jo KNALL. Betale mva på et produkt som allerede er betalt for.

Nei, det er ikke riktig. Butikken betaler bare for merverdien, og betaler derfor ikke ei krone i MVA for noe det allerede er betalt MVA for.

Eksempel: Du selger den brukte gitaren din til butikken for kr. 3000,-. Butikken selger den videre for kr. 4000,-. Da betaler de avgift av merverdien som er 1000,-. Butikken betaler da kr. 250,- til staten.

Slik er det uansett om butikken kjøper bruktgitar av deg, eller nygitar av importøren. Det er merverdien som gjelder, og på den måten betaler man avgift av profitten i salget, og ikke av varens verdi. Ingen dobbel betaling der gitt... :)

Nei, det er ikke riktig. Butikken betaler bare for merverdien, og betaler derfor ikke ei krone i MVA for noe det allerede er betalt MVA for.

Eksempel: Du selger den brukte gitaren din til butikken for kr. 3000,-. Butikken selger den videre for kr. 4000,-. Da betaler de avgift av merverdien som er 1000,-. Butikken betaler da kr. 250,- til staten.

Slik er det uansett om butikken kjøper bruktgitar av deg, eller nygitar av importøren. Det er merverdien som gjelder, og på den måten betaler man avgift av profitten i salget, og ikke av varens verdi. Ingen dobbel betaling der gitt... :)

Da var det bare fordi de ikke ville ta innbytte da.. Hehe. Sleipe jævler. Men takk for at du klargjorde det :)

Det kunne jeg vært veldig interessert i, jeg driver og sparer opp til en Axe-Fx Ultra. Gi beskjed hvis det kan la seg gjøre.