Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp av rørforsterker...


-PB

Anbefalte innlegg

Forsterkeren du har allerede - Cube 30x - er vel en 30-watter, så et spørsmål er om du er på jakt etter noe som skal kunne spille like høyt men med bedre clean. Hvis du bare spiller hjemme holder det gjerne med en 5-watter, men skal du spille sammen med andre trenger du mer headroom. Jeg har en Fender Champion 600 5-watts rørforsterker med en nydelig clean-lyd, men jeg likte ikke vrengen. Løsningen var å bytte ut 12ax7 preamp-røret med et 12at7-rør; dermed vrenger ikke ampen like raskt (men volumet blir også noe redusert).

For å få et inntrykk av Egnater Rebel-20 og Vox Night-train kan du sjekke ut videoene til denne karen: dognmoon

Det vil jo også påvirke lyden om du har høyt utgangssignal fra gitaren - vrir du volumknotten litt ned vrenger det ikke like raskt. Uansett er det som alltid best å prøve ulike forsterkere selv ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Are you on dope?

He he, på ingen måte! Mesa clean er ikke rare greiene i mine ører (har selv spilt på Mesa i mange år). For lite headroom, og mye udefinerbar mellomtone. Gitarister som baserer seg først og fremst på god cleanlyd bruker sjelden Mesa (unntak for Lone Star, og visse andre modeller). Mesa er da vel først og fremst rock'n roll og metal, ikke utpregede cleanlydmaskiner. DET må vi da være enige om? :-) Men som alle vet - musikk kan ikke måles, smak og behag.

Endret av mortenw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

That's quite obvious! Dukka plutselig opp flåsete, krasse og bastante besserwisser-uttalelser i en haug med tråder her :D

Er ikke gøy hvis alle er enige, vel? Bare gøy hvis folk er uenige med meg! Ikke meningen å framstå som flåsete - ikke på noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med han her. Mesa med dårlig cleanlyd? Hørt på maken :P

He he, rene brannfakkelen her inne, dette jo. Morro det! Misforstå meg rett da: Mark IV er en KONGE amp (selv om de senere Mark-modellene ser ut som rene romskip mtp omfanget av kontroller). Men cleanlyden....? Nei, der stiller både Vox, Fender og den gamle Ampeg VT-serien sterkere, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, rene brannfakkelen her inne, dette jo. Morro det! Misforstå meg rett da: Mark IV er en KONGE amp (selv om de senere Mark-modellene ser ut som rene romskip mtp omfanget av kontroller). Men cleanlyden....? Nei, der stiller både Vox, Fender og den gamle Ampeg VT-serien sterkere, synes jeg.

Trenger ikke nødvendigvis bety at alt annet, eller Mesa, suger hardt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en sterk anbefaling! Spar opp litt lengre å bli fornøyd lengre, Drømmeampen: Marshall Plexi 1987x eller en 1959 plexi!

Koster så mye som 12 lapper, men er verdt det!!!

http://www.gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=2110

Med denne ampen har du varm og rund clean lyd, som man kan vrenge tid god og gammel CRUNCH!!

:D

Litt billgere amperså har du jo comboene:

Laney VC30 eller en Vox AC30 som også er et sikkerstikk for varm og clean lyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.