Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fæl lyd i A-streng på Mexico Strat


Tom Dooley

Anbefalte innlegg

Hepp! Har en Mexico Strat som har veldig spiss og fæl lyd i a-strengen. Når jeg hører på gitaren akkustisk kan jeg ikke si at jeg hører noe merkverdig, men når jeg jeg plugger i høres det helt grusomt ut. Er som om det er noen veldig hissige overtoner som stikker seg ut når jeg slår hardt på den. Vanskelig å forklare, men er som en twang fra h******......

Er også like ille stort sett over hele halsen opp til 12-bånd. Der gir det seg litt. De andre strengene er helt fine. Kan det være at mangneten i pickupen sitter for nærme strengen?

Veldig takknemlig for all hjelp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp!

Strengene er helt nye, og kan ikke kjenne noen bulker på den. Har prøvd å bare justere høyden på selve pickupen litt, men det hjelper lite.

Ok, men har du hatt gitaren så lenge at du har byttet strenger på den noengang ? Og var dette eventuelt et problem før du byttet strenger sist ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp! Gitaren er helt ny, men jeg har byttet strenger på den to ganger.

Her er hva jeg har gjort:

- justert høyde på pickuper

- byttet strenger

- justert høyde på strenger

Ingen av delene hjelper, men jeg ringte til en reperatør som skal se på den til uka. Han regna med at det var sadelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.