Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sette på pickup cover på humbuckere


magnusberger

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Gibson Les Paul Standard Faded. En slik en: http://www.toogoodstudios.ca/blog/wp-conte.../01/collage.jpg

Er strålende fornøyd med gitaren. Kremlyd og god å spille på. Deilig med "matt" lakk på halsen. Syns den ser bra ut også, men jeg har lyst å få på pickup-covere på den og kanskje polere opp lønnetoppen, så den ser litt mer 50-s ut.

Er det bare å klemme på pickup-covere, eller må pickupene vokses etc? Har hørt at de kanskje må det for å ikke gi feedback. Hvordan endres lyden med covere vs uten?

Noen tips på hvordan man kan polere opp toppen for å få litt mer shine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt at de må vokses, men det er godt mulig de må det. Å sette covere på vil redusere output pittelitt, men det kan du kompensere på forsterkeren. For å polere toppen kan du kjøpe en poleringspute til skru/boremaskin. Bruk polering uten silikon. Tror hvilket som helst til gitar eller bil vil duge da silikonfri polering punker til det meste. Teknikk for å polere er vanskelig å forklare, men det går ut på at lakken blir varm setter seg på nytt.

Om du ikke er vant med å polere, vil heller anbefale å gjøre det "the old fashion way", men poleringsklut. Ta litt poleringsmiddel på kluten og gni HARDT i gitaren. Ta små områder av gangen. Gjerne i sirkulære bevegelser. Husk å ha godt underlag, og at halsen får ligge uten belastning når du polerer så du ikke ødelegger treet eller finish.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pickupene bør nok vokses hvis du skal sette på cover, ja.

Etter det jeg har hørt, vil du ikke merke veldig stor forskjell på pick-ups med og uten cover, det eneste kan være at du mister litt topp med cover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.