Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Volumboost til soloer


orsvend

Anbefalte innlegg

Hallois!

Jeg har til nå brukt en Fender supersonic til live-jobber og den har effektsløyfe med egen volumkontroll, så solo-boost er ikke noe problem. Jeg har alllikevel bestemt meg for at jeg vil ha noe med mindre watt så jeg kan pushe ampen litt. Har begynt å bruke en tiny terror med 212 istedet og det syntes jeg låter mye bedre! Problemet er solo-boosten. Så langt har jeg brukt en marshall BB-2 til å booste cleanlyden, som forsåvidt virker greit, men når jeg skal booste vrenglyden min så ender det som regel opp med å bare vrenge ampen mer. (noe som forsåvidt er naturlig) Ikke bare det, men BB'en "squasher" signalet noe helt forferdelig.

Til vreng bruker jeg en OCD på klokka 12 over en veldig mildt vrengt tiny terror. Dette gir en ganske fin crunch/vreng (langt unna high gain territorier!) som jeg er ganske fornøyd med. Problemet er som sagt å booste volumet her uten å legge til altfor mye ekstra vreng og å komprimere signalet for mye.

Har planer om å handle dual terror når den tid kommer eller muligens en Dr Z eller Budda i 20-30 watts territoriet, så fint om dere svarer i forhold til noe som funker der også. Foreslå gjerne en fin og transparent vrengpedal også. Har alltid brukt OCD'en når jeg ikke har hatt flere kanaler så vet ikke helt hva som er "out there".

Kort oppsummert: Bittelitt vreng amp + vrengpedal + [insert volumboost]?

Tror det står mellom disse:

- Sexdrive

- Tim

- RC booster

- Chili picoso

- Super hard-on

Endret av orsvend
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Dette er et triks du ikke trenger å bruke en krone på ;)

Sett volumet på gitaren på 7-8. Når du spiller solo skrur du på full pupp! Røvertriks som alt for få tenker på.

Hvis du absolutt vil ha en pedal er Catalinbread Chili Picoso (?) bra. Du finner den på vintagegitar sine hjemmesider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Dette er et triks du ikke trenger å bruke en krone på ;)

Sett volumet på gitaren på 7-8. Når du spiller solo skrur du på full pupp! Røvertriks som alt for få tenker på.

Hvis du absolutt vil ha en pedal er Catalinbread Chili Picoso (?) bra. Du finner den på vintagegitar sine hjemmesider.

Det blir jo ikke noe høyere av å øke volumpotten. Det blir mer vrengt. Ihvertfall på ALLE gitarene jeg har =p Bruker volumpotten ofte for å renske opp vreng, men noe volum føler jeg ikke at jeg mister.

Skal sjekke ut den catalinapedalen

Endret av orsvend
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde definitivt gått for RC-boosteren, helt herlig pedal som gjør akkurat det du er ute etter, og mer til. Finnes ikke et vondt ord å si om den. Tenker på å mulignes selge min, men det er fancyshmancy versjonen, så da kan du vel få en ny vanlig en for en hundrelapp eller to ekstra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville brukt en pedal som gir deg litt mer øvre mellomtone. Da skjærer du bedre igjennom til soloer, istedet for å booste hele frekvensspekteret og øke på med gain. Forsøk en tubescreamer med gain-knotten på null, hvis ikke det blir for kjedelig for deg. Jeg har SVÆRT bra hell med min Keeley TS808 igjennom Orange-ampen min...

Endret av GummiTZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du testet den?

Jeg er fan av Ooh La La, men det later til å være noe variasjon i kvaliteten. Jeg har en Oxygen Compressor som låter knallbra, og har testet en annen Oxygen Compressor som låt som hermetikk...

Har sett at Cobalt har fått litt delte anmeldelser, men det er jo ikke usannsynlig at testerne har fått et eksemplar som ikke var så bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du testet den?

Jeg er fan av Ooh La La, men det later til å være noe variasjon i kvaliteten. Jeg har en Oxygen Compressor som låter knallbra, og har testet en annen Oxygen Compressor som låt som hermetikk...

Har sett at Cobalt har fått litt delte anmeldelser, men det er jo ikke usannsynlig at testerne har fått et eksemplar som ikke var så bra :)

Jeg har ikke prøvd noen andre Ooh La La-pedaler, men akkurat den jeg har låter kjempebra! Utrolig ''unik'' pedal. Jo mere tid man bruker på den, jo mer imponerer den. Funker utmerket til orsvends formål, pluss veldig mye annet innenfor boost/overdrive-kategorien.

Edit: Hr. Leif

Endret av Progressiv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.