Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

SX STL50 Telecaster kopi


Rebellies

Anbefalte innlegg

Har lyst på en billig kopi av Fender telecaster, og ser det står mye positivt om SX gitarene på nettet.

Noen som har erfaringer med SX STL50? Eller andre gitarer fra SX?

Finnes det noen som importerer SX gitarer til Norge? Eller må man kjøpe fra USA?

Tar gjerne imot tips og henvendelser angående andre Telecaster kopier også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en, i det minste lignende. Aner ikke om den jeg har heter STL50 eller noe annet.

Riktignok er den ikke helt stock lenger, og jeg tror ikke jeg prøvde den engang før jeg tok ut elektronikken og skiftet ut en del andre deler. Hvis jeg prøvde den, utmerket den seg nok ikke, hverken i den ene eller andre retningen, siden jeg ikke husker. Så hulromsisolerte jeg den, ga den en liten fretjobb og slang inn de nye delene.

Etter det jeg vet, må du handle selv fra Rondomusic. Firmaet er meget kurant å handle med.

Men vurdere stock- gitaren, i den grad det er mulig for meg:

Dette er mye gitar for pengene. Halsen er overraskende bra, og detaljarbeidet er det faktisk ikke noe å si på. Honningfargen på halsen er bare juks, det er beis som er lagt på før klarlakk. Ikke kjøp denne hvis du pleier å pusse ned lakken på baksiden av halsen, det blir garantert ikke mye pent. Halsen er "tømmerstokk", særlig for meg som koser meg mye med RG550 om dagen. Mange vil sikkert synes at halsen på denne er mye bedre.

Kroppen er fin, pent lakkarbeid. Gitaren er laget av tre, ikke finer.

Elektronikken er typisk "billig- gitarelektronikk". Helt akseptabelt, men ikke akkurat noe med høy siklefaktor.

Totalt sett er det en gitar jeg ikke er redd for å anbefale, hvis man er klar over halstykkelsen og det faktum at det er en rimelig gitar.

Slik ser min ut nå:

67237_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/26539/67237.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst på en billig kopi av Fender telecaster, og ser det står mye positivt om SX gitarene på nettet.

Noen som har erfaringer med SX STL50? Eller andre gitarer fra SX?

Finnes det noen som importerer SX gitarer til Norge? Eller må man kjøpe fra USA?

Tar gjerne imot tips og henvendelser angående andre Telecaster kopier også:)

Ett spm. Hvor mye penger har du tenkt å bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SX gitarene er sikkert ok, men skal du importere til Norge fra USA kan du like godt kjøpe en Squier Standard Telecaster i Norge (brukt eller ny) Det er greie gitararer og omtrent de eneste som har lov til å selge "ekte" kopier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe meg en "ekte" Fender Telecaster så fort jeg får lønning, så trenger ingen billig-kopi, men tenkte bare å kjøpe en slags hærje gitar som det ikke er så nøye med.

Har dårlig erfaring med Squire gitarer, så det er egentlig utelukket. Sett litt på merket Stagg også, men etter det jeg har hørt er det best å holde seg unna de gitarene der.

Virker som SX gitarene er nogenlunde brukbare, og i tillegg mye billigere enn alle de andre telecaster-kopiene, så blir nok en SX hvis det blir no kjøp i det hele tatt. Når du bestiller fra USA, bruker du JetCarrier da eller?

Er det forresten noen som har erfaringer med Fender American Deluxe Ash Telecaster? Har planer om å kjøpe en slik. Er det en bra gitar? Eller bør jeg satse på en annen av Telecaster modellene? Gidder ikke betale mer enn en 15-16 lapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror egentlig ikke at de SX- gitarene er veldig mye bedre enn Squier i kvalitet.

Jeg handlet en Squier for en tid tilbake, en helt grei gitar, og den kostet meg fem hundre kroner.

Jeg vet de har variert en del i kvalitet, men for tiden er den slettes ikke verst. Det ¨å kjøpe en brukt Squier, er trygt, enkelt og billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dårlig erfaring med Squire gitarer, så det er egentlig utelukket. Sett litt på merket Stagg også, men etter det jeg har hørt er det best å holde seg unna de gitarene der.

Virker som SX gitarene er nogenlunde brukbare, og i tillegg mye billigere enn alle de andre telecaster-kopiene, så blir nok en SX hvis det blir no kjøp i det hele tatt. Når du bestiller fra USA, bruker du JetCarrier da eller?

Er det forresten noen som har erfaringer med Fender American Deluxe Ash Telecaster? Har planer om å kjøpe en slik. Er det en bra gitar? Eller bør jeg satse på en annen av Telecaster modellene? Gidder ikke betale mer enn en 15-16 lapper.

Squier som det faktisk heter :) kan være så mangt, men kjøper du en av de litt dyrere modellene (fra standard serie og opp) får du helt greie gitarer til en billig penge. Halsene på de gitarene selges som replacement halser til Fender f.eks.. Hvis du finner noe du mener er bedre til prisen nytt, er jeg veldig interessert i å høre hva det er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dårlig erfaring med Squire gitarer, så det er egentlig utelukket. Sett litt på merket Stagg også, men etter det jeg har hørt er det best å holde seg unna de gitarene der.

Tror nok du ikke skal stole alt for mye på det du har hørt. Hadde det vært 2003 ville jeg nok antageligvis vært enig med deg, men de siste 6 årene har Squier forbedret seg voldsomt, og de nye affinity, standard etc er skikkelig mye for pengene. (Fender Acoustics er også skikkelig bra for tiden, fra 1695,- og oppover, men det blir jo litt off topic)

Stagg har veldig gode modeller for prisen fra 2300kr og oppover, men når du er nede på de billigste gitarene for rundt 1000-1500kr sier det seg selv at det ikke går an å lage en skikkelig god gitar uansett... Har veldig gode erfaringer med Stagg personlig.

Jeg vet de har variert en del i kvalitet, men for tiden er den slettes ikke verst. Det å kjøpe en brukt Squier, er trygt, enkelt og billig.

+1 - Det er nettopp det det er, trygt og billig. Du kan alltids få et bedre totalkjøp et sted, men det krever mye prøving og litt flaks. Og halsene er bedre enn det aller meste i samme prisklasse. Beste delen på gitarene etter min mening.

kjøper du en av de litt dyrere modellene (fra standard serie og opp) får du helt greie gitarer til en billig penge. Halsene på de gitarene selges som replacement halser til Fender f.eks.. Hvis du finner noe du mener er bedre til prisen nytt, er jeg veldig interessert i å høre hva det er :)

Jeg er også interessert i å høre bedre gitarer som dekker samme segment og er like stabilie og jevne i kvalitet. Hjelper lite om noen enkeltgitarer av en modell er knallbra hvis det er store variasjoner innad. I denne prisklassen er det jo stort sett folk som ikke er i stand til å gjøre en komplett og helhetlig vurdering av hele gitaren som skal kjøpe, og da trenger de et trygt valg som er blant de beste for pengene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.