Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nybegynner på elgitar, hva er lurt å kjøpe?


Steffen

Anbefalte innlegg

kjøpe en brukt billiggitar?

problemer med jackinngangen, loddingene er f***et, er den brukt en del holdes nnesten ikke stemminga, vridde halser, dårlig oppsatt...

se her

Det er etter min erfaring veldig "oppskrytt" at det skal være så mye galt med billige gitarer hvis de har en viss kvalitet i utgangspunktet (squier, epi osv) Jeg har kjøpt, solgt og gjort smårep på masse sånne gitarer, og har ennå til gode å oppleve en med større problemer enn hva en setup job til 500kr hos en teknikker ikke kan løse. De fleste av småproblemene er forøvrig problemer som stammer fra dårlig montering og setup fra fabrikken, altså ikke et resultat av slitasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Hadde akkuratt det samme problemet som du hadde og jeg bor også i Stavanger. Letta mye rundt på nettet helt til jeg fant nettsiden: www.best2music.no som er en musikkbutikk med mye brae instrumenter til gode priser :D Den som JEG kjøpte ser du nesten med en gang du slår pp på nettsiden... Maestro GP- 2 pakkeløsning der du får med : Kjempebra og solid gitar + 15 watts forsterker + bag + 3 plektere + bånd + ekstra strenger for utrolige 1713 kr!!!!!!!!!!!! :o En positiv ting til er at den har mange farger å velge imellom og leveransen er gratis!!!!!!!!!! Sinnsykt fornøyd me den og anbefaler sterkt!!!!!!!!!! :D xD Lykke til med gitarkjøp! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Hadde akkuratt det samme problemet som du hadde og jeg bor også i Stavanger. Letta mye rundt på nettet helt til jeg fant nettsiden: www.best2music.no som er en musikkbutikk med mye brae instrumenter til gode priser :D Den som JEG kjøpte ser du nesten med en gang du slår pp på nettsiden... Maestro GP- 2 pakkeløsning der du får med : Kjempebra og solid gitar + 15 watts forsterker + bag + 3 plektere + bånd + ekstra strenger for utrolige 1713 kr!!!!!!!!!!!! :o En positiv ting til er at den har mange farger å velge imellom og leveransen er gratis!!!!!!!!!! Sinnsykt fornøyd me den og anbefaler sterkt!!!!!!!!!! :D xD Lykke til med gitarkjøp! :lol:

Hvilke andre gitarer i prisklassen sammenlignet du med før du kjøpte ? Jeg har aldri hørt om Maestro, men hvis dette er gode instrumenter til en så lav pris hadde det jo vært interessant om du kunne fortelle litt om hva som skiller denne pakken fra de mer kjente pakkene fra f.eks Squier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maestro er et egenimport-merke basert på en kinafabrikk som en del tilsvarende billigmerker bruker.

Best2music kjøper en standard billigpakke og får satt et valgfritt navn på pappesken og hodet på gitaren, noe alle musikkbutikker kan gjøre. Det er ingenting spesielt som skiller disse fra andre superbillig-fabrikater, men prismessig ligger de jo lavt. Har ikke spilt på disse, så skal ikke si noe om nøyaktig hvor gode de er, men de veiledende prisene er noe butikken selv bestemmer etter ønske, så avslaget er forsåvidt irrelevant. Det man må se på er sluttprisen målt opp mot kvalitet. Det er godt mulig den er god, og det skal jeg ikke si noe om som sagt, men dette er samme gitarene som du finner med andre "brands" i andre butikker.

Merker som skiller seg ut ved å ha egne fabrikker med egne rutiner i billigklassen er blant annet Squier, Epiphone, Cort, Walden og delvis også Stagg, men det er jo aldri noen automatikk i at gitarene blir bedre av den grunn.

Bare tenke jeg skulle komme med litt info om det lille jeg vet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok klar over hva vi snakker om her og opphavet :)

Men når ett nytt medlem på forumet poster 2 tråder (av 2 totalt) som inneholder den samme informasjonen, er det i grunnen grunn til å spørre hva denne anbefalingen er fundert på. Det er jo f.eks ikke helt irrelevant om han har prøvd noen andre gitarer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.