Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken sang???


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp til å finne navn og artist på den RÅESTE låta jeg har hørt!! Det er ei psykedelialåt angivelig fra syttitallet.. jeg har hørt den mange ganger før men aner ikke hva den heter. Fyren som synger har en relativt mørk og ganske kraftig stemme og teksten såvidt jeg fikk den med meg går omtrent sånn her...

(Merk! Dette er vill gjetting og er sannsynligvis IKKE en ordrett gjengivelse av hva som egentlig blir sunget. For det jeg oppfatta gir ikke mye mening. Men så er det litt vanskelig å få med seg ei låt man hører bare et min av på radioen i bilen på vei til jobb!)

Anywayses... Jeg prøver:

In the heart of la vida (Hæh?...) baby

Dont you know that im lovin' you-oo

In the heart of la vida ho-ney

Dont you know that ill always be true-ee eller noe sånt...

Tynt å gå etter men er det noen som kobler i det hele tatt? En kompis mener den finnes på ei samleplate som heter "Psychedelic years/sixties/seventies" eller noe...

Det var ei sånn låt som man umiddelbart begynner å vræle med av full hals selv om man ikke kan teksten! HJELP MEG!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmen KAN minne om bjørn berge. Men det er en påstand jeg kommer med etter å ikke ha hørt låta på ei god stund.

Der er en bridge i sangen som virker litt orientalsk/arabisk nesten uten å egentlig være det. Det er også et mellomparti hvor vokalisten bare går "aaaa-aaaaa-aaaaaa"

Jeg syns Iron Butterfly og In a Gadda da Vida høres veeeldig kjent ut...

Skal sjekke det ut!!

Tusen takk. Jeg holdt på å få anfall når jeg hørte den for jeg hører vanligvis aldri på radio, men den kommer på når jeg bytter CD i bilen. men det var kjærlighet ved første lytt og du kan jo selv forestille deg når jeg ble så revet med at jeg prøvde å synge meg en sang jeg ikke kunne... :oops:

Om du har hørt døve som prøver å snakke er vel det det mest nærliggende, bare mye høyere. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHAHA......

inagadd2.gif

Tekst:

In-A-Gadda-Da-Vida, honey,

don't you know that I love you?

In-A-Gadda-Da-Vida, baby,

don't you know that I'll always be true?

Oh, won't you come with me

and take my hand?

Oh, won't you come with me

and walk this land?

Please take my hand!

-Repeat-

~solos~

-Repeat-

www.ironbutterfly.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos longplayer...

Jeg fikk det for meg en gang at jeg skulle prøve å scratche! med vanlig LPspiller med vanlig stift. jeg turte ikke bruke noen av mine plater så jeg besøkte foreldrene mine og det eneste som var en smule funky og brukbart var ei Abba-plate... Så dro jeg og lånte en til LP-spiller hos en kompis og han foreslo å bruke ei gammel sølvguttene-plate de hadde.

Så nært har jeg aldri vært å gjøre i buksene mine i voksen alder når jeg hørte på opptaket. Aldri siden har jeg ledd så godt. Jeg har senere sampla det vha PC og brukt trommemaskin for å lage noe sjukt, elendig aphex-twin spinoff. Da lo jeg nesten like mye...

Men takk for link og hjelp! Jeg skal se om jeg ikke får hørt mer på Iron Butterfly.

In a gadda vida er i allefall ei låt jeg må ha på plate!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhodes, Wurlitzer og hammond er tre gode grunner for å gå fra gitar til klaviatur..

Er man hardcore er Moog-greia for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for noen år siden når vi var i studio med bandet så fikk vi uventet hjelp av han som eide studioet hehe...

Plutselig så dro'n frem et Hammond og en Lesley og fyra på en av låtene våre ..... hehe ... vi beholdt det klippet selvsagt !!

Kanontøft !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.