Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fordeler/ulemper med tykkere strenger


Sorg

Anbefalte innlegg

En vennesak det der. Derfor jeg ikke vil anbefale noen å gå fra f.eks 10-46 til 12-52 uten å ha spilt på tykke strenger før. Med mindre man stemmer ned da.

Hadde jeg hatt en gitar for standard-tuning ville jeg satt 10-46 på den.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vennesak det der. Derfor jeg ikke vil anbefale noen å gå fra f.eks 10-46 til 12-52 uten å ha spilt på tykke strenger før. Med mindre man stemmer ned da.

Hadde jeg hatt en gitar for standard-tuning ville jeg satt 10-46 på den.

Spilte med det ett år, så hadde nok vent meg til det.

Men å øve mer enn 4 timer, i ei låt med mye vibb gikk ikke med 10'ere for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser kun fordeler med tykkere strenger.

Det er lettere å bende (med 09 og 10 er det vanskelig å ikke bende surt), vibratoene blir lettere å kontrolere, strengene "skjærer" seg ikke inn i fingrene og jeg liker å "jobbe" litt når jeg spiller gitar.

På en gitar med Gibson skala er 12 et must for min del, stratter er litt mer "tilpassningsdyktige" synes jeg, men også her bruker jeg 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg, personlig, ser ingen som helst fordeler med .12 fremfor .10 når det kommer til bending.

Må si meg enig med Aphelion. Har selv kjøpt en pakke med Dean Markey BS 10-52 og det fungerer bra for meg ihvertfall.

Jeg har bare prøvd med 12-52 fra elixir, og da klarte jeg ikke bende3-4 ganger på rad i standard-tuning pga det skrapte i fingrene.

Syns tynnere strenger gir mer diskant og tone ved solospill.

med 10-52 syns jeg at jeg får god sololyd og feit rifflyd på de tykkeste strenga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.