Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitar på fly


aslak1234

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Wtf? Mamma ringte til SAS i går, og spurte om det gikk fint å ha gitar i bag med seg som håndbagasje. De sa nei, at gitaren var for stor(den er i en stratocaster-bag), og at gitaren måtte sendes som spesialbagasje, noe som koster 80 euro(altså 720 kr).

Noen som har hatt dette problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nekter deg ikke å ta med softbag som håndbagasje siden det er åpenbart de ikke tåler stabling eller lemping. Hardcase leverer du på spesialbagasje, da går den ikke gjennom maskineriet i kjelleren men legges på vogn og trilles rett til flyet.

Merk deg forresten at "legge" på flyplasspråk som regel betyr "slenge"... så pass på at gitaren ikke kan bevege seg inni kofferten. Den får likevel mye mindre juling på spesialbagasje enn den får i bagasjeanlegget.

NB: Et par runder med bagasjeteip rundt kassa anbefales. Legg gjerne teipen over låsene slik at de ikke spretter opp.

Endret av Pellick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nekter deg ikke å ta med softbag som håndbagasje siden det er åpenbart de ikke tåler stabling eller lemping. Hardcase leverer du på spesialbagasje, da går den ikke gjennom maskineriet i kjelleren men legges på vogn og trilles rett til flyet.

Merk deg forresten at "legge" på flyplasspråk som regel betyr "slenge"... så pass på at gitaren ikke kan bevege seg inni kofferten. Den får likevel mye mindre juling på spesialbagasje enn den får i bagasjeanlegget.

NB: Et par runder med bagasjeteip rundt kassa anbefales. Legg gjerne teipen over låsene slik at de ikke spretter opp.

Han sa alt jeg var tenkt å si, så vil bare si at jeg støtter denne. har flydd mye med instrumenter og har aldri blitt nekta å tatt med softbag på flyet. Men velger alltid hardcase likevel. Også sjekker jeg alltid gitaren med det samme jeg plukker den opp fra bagasjeleveringen. for da kan jeg vise at det var på DEN reisen den er skadet (om det skulle skje noe slikt)

Ellers så støtter jeg enda mer tanken om å kjøpe en ny i USA ! hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt forrige innlegg virker litt bastant nå som jeg leser det. Selskapet plikter ikke å la deg ha softbag i kabinen (den er jo strengt tatt for stor), men jeg har selv ikke opplevd å bli nektet det, ei heller har det hendt med noen jeg kjenner. Jeg gir deg 89% sjanse for at det går greit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, uten tvil ja! Hørt mange skrekkhistorier om folk som har sendt gitaren sin som ''spessialbagasje'', og endt opp med en gitar i 2 deler. Ikke for å skremme deg altså! Som noen sier, så skal det gå fint å ta den som håndbagasje med en gigbag, gjorde dette selv (da med en akustisk verdt 45 euro :P), og det gikk helt fint. Men det er jo opptil deg hav du vil utsette gitaren din for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.