Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nok en "ny amp" tråd :P


Anbefalte innlegg

Ser etter en ny amp, helst en kombo i og med at jeg spiller hjemme med den.

jeg spiller mye forskjellig og trenger derfor en allsidig amp..

Har lyst på en gitarlyd som kan spille metall, jazz, rock, pop osv :P

Liker veldig godt gitarlyden til Explosions in the sky, Opeth, Andy Timmons osv ..

Jeg har rundt 12k til å bruke men kan sikkert spare opp mer om dere vet om en som passer bra som er litt dyrere.

vill helst kjøpe brukt.

Amper jeg har sett på:

Mesa Boogie Lonestar Special kombo

Laney LC30 og VC30

og Axe Fx

Det viktigste for min del er en pen clean som banda over, og helst mulighet for å spille metall men ikke primært metall amp.

Endret av FreeZingDoom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte med en gang Lone Star. Opeth har ikke sykt heavy metallyd, så tror den skal klare det, ellers er det bare å booste. Prøvde en Lone Star selv en gang, litt for smud for min smak, men til den musikken du nevner bør den passe flott ;) Ser du nevner Axe som en mulighet, da må du vel rett og slett bestemme deg for om du vil ha alle mulighetene etc. Ganske grunnleggende forskjell mellom en Axe og en vanlig, i mangel av et bedre ord, amp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser på listen din over aktuelle amper. så tror je at du er på rett spor.

Opeth er et godt eksempel på at man kan få fet og heavy lyd ved å bruke lite vreng.

Nøkkelen her: Lite/moderat med vreng så vrenglyden blir så ren og tight som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.