Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

på jakt etter "Marshall in a box" Distortion


Ampsheep

Anbefalte innlegg

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Synes han ikke er så ille jeg, dessuten høres gitaren ofte ustemt ut gjennom små pc-høyttalere. Han er ikke akkurat noe fyverkeri av en gitarist, men enormt mye bedre enn han fra WorldMusicSupply, hvertfall.

Crunch Boxen virker spennende, jeg ville sjekka den ut!ProGuitarShop tester en på youtube, forøvrig.

Hvorfor i all verden skulle gitar høres ustemt ut gjennom PC høytalere???

Bruker du en modulasjons-plug når du hører på musikk :lol:

Hot British og crunchbox er ihvertfall gode valg.

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har ikke ikke et klipp hvor du spiller med den? er ikke så mange videoer av den på youtube

Mulig jeg har en låt liggende med Crunch Boxen på, men er litt usikker. Kan sikkert spille inn et kjapt klipp for deg når jeg kommer hjem fra jobb.

Noe spesielt du kunne tenke deg å høre, eller skal jeg bare spille noen trudelutter med forskjellige innstillinger?

Forøvrig synes jeg å huske at proguitarshop har et par bra demoer av crunch boxen på sine hjemmesider og/eller på youtube.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skulle gitar høres ustemt ut gjennom PC høytalere???

Bruker du en modulasjons-plug når du hører på musikk :lol:

Hot British og crunchbox er ihvertfall gode valg.

Da tenker jeg på laptop-høyttalere, bare så det er sagt. Slik jeg ser det har det noe med frekvensene som blir forsterka, det er så mange høye frekvenser i forhold til lave frekvenser på laptop-høyttalere. Jeg synes det virker som om det samme fenomenet oppstår når man bytter mellom bro-og halsmikrofonen på gitaren, en ustemt gitar har en tendens til å låte mye surere når man bruker bromikrofonen enn hva som er tilfellet med bruk av halsmikrofonen. Kanskje gehør spiller en rolle også, hva vet jeg.

Du vet jo at jo høyere man kommer på et folkeinstrument som f.eks lur eller bukkehorn, jo "surere" blir det (les: norskere) Det er vanskeligere å holde de høye tonene i sjakk enn de lave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.