Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarverktøy til Mac


Anbefalte innlegg

Japp. Bruker Mac og er på utkikk etter et program som enkelt lar meg endre pitch på noe fra iTunes-biblioteket mitt. Sånn at jeg slipper å stemme om når jeg skal spille til låter... For tiden gjør jeg dette ved å hente inn låta i Logic og bruke pitch-plugin der, men dette er NOE tungvint :P

Så, er det noen som vet om en lettvinn løsning? :)

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, dette? Har ikke testa det - bare googla det fram nå. Ser i alle fall ut som det du er på jakt etter (ganske smart - må teste det selv også). Evt. kan man sikker skifte pitch på gitaren i en del gitar plug-ins om man plugger den i mac'en også :)

Edit: endra link til en som funker :)

Endret av rocktrond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, dette? Har ikke testa det - bare googla det fram nå. Ser i alle fall ut som det du er på jakt etter (ganske smart - må teste det selv også). Evt. kan man sikker skifte pitch på gitaren i en del gitar plug-ins om man plugger den i mac'en også :)

Edit: endra link til en som funker :)

Takk, det skal jeg teste :)

Eller bare stemme om gitaren, dersom det ikke er snakk om mer enn en tone eller to.

Poenget er å slippe det, det er maksimalt styr med en Floyd-gitar! Hadde jeg giddet å stemme om, hadde jeg ikke laget denne tråden... Jeez!

Jeg bruker Amazing Slow Downer til sånt. Som navnet tilsier kan man også senke hastigheten på låta, uten at pitchen endres og vokalen blir annerledes. Det blir bare mer "luft" mellom notene, if you see

Takktakk, skal teste det og :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høh? jeg bare åpner programmet, åpner en eller annen musikkfil fra pcen i programmet og endrer pitchen, jeg :P trenger vel ikke styre med iTunes?

Cluet er at jeg vil slippe å drasse filen manuelt inn i et program for å få gjort det. Da bruker jeg like gjerne Quicktime Player :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.