Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til ny gitar!


Steinern

Anbefalte innlegg

Hehe.. skjønner tankegangen din.. Men det er en god del forskjell på en Gibson SG liksom, og en RG470. 470'en er jo en billiggitar, og har store rom for forbedringer. Om modder en SG, så har det mer med preferanser å gjøre..

kanskje litt kronglete forklart..men du skjønner sikkert ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker Standard. Liker ikke P90..

Syns også at Goldtop'en blir for flashy.. Gull mettallic.

Gull metallic skal jeg låve deg :D Skikkelig PIMP bling bling farge. TØff den da hehe, men de mikkene er ikke mye bling az... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med P90'er? Har kanskje ikke samme trøkket som humbuckere, men det er nok av trøkk i dem til kickass-rock'n roll, Neil Young spiller jo kun på 2 stk Les Pauler (en goldtop og en Black Beauty) med P90'er og Pete Townshend brukte en SG med P90'er på de beste platene til The Who.

Duger kanskje ikke til metal, men P90'er låter ganske så fett til mye annet (i mine ører, jeg vil vite hvorfor P90'er "ikke er mye bling").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goth Explorer - jeg er i neste identisk fase av mitt "gitar liv" som deg. Gleder meg til å høre hva du velger til slutt. Har selv prøvd en LP (worn faded tror jeg det var), en EPI type og et par ulike Fender versjoner. Og jeg ennå mer forvirra i dag enn første gang jeg gikk inn i en butikk.

(Takk selvfølgelig til alle dere her på forumet som poster fantastisk mange gode tips :D

Å gå i butikk er tung hjerne gymnastikk samtuidig som fingra liker det meste av det jeg har testet. Butikkfolka skal selvfølgelig leve og ønsker hver gang jeg er rundt at jeg skal ramle ned på en gitar (uansett merke) som er i klassen 10-15000 for den er så mye bedre enn de i klassen 5-10000. Jeg er pr i dag mest tent på en LP for den virker mest "romslig" rent lydmessig, mens Fender lyder litt skarpere (jeg skjønner selvfølgelig at det har med Humbuckere vs. singelspoler å gjøre). Spiller mest til husbruk så utseendet har mindre å si for meg enn lettspilthet og lydbildet.

Spiller ikke hard metal, men mye Pink Floyd, forsøker meg på litt Santana etc. ellers andre type melodier for husbruk.

Dette ble alt for langt, men godt å skrive av seg litt positiv frustrasjon og så håper jeg noen gadd å lese det og evt. kan gi oss begge noen ytterligere råd på veien. PS! får du inn tilbud på brukte gitarer som du ikke velger hadde jeg satt pris på om du tipset meg :)

Hilsen en åndsfrende i Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye Pink Floyd

Da hadde det vel uansett kanskje vært lurt med noen singlecoiler. EMG-singlecoiler har jo Gilmour i sitt signaturplekterbrett, tror jeg. Har det selv i hvert fall. Låter kraftigere siden de er aktive. Husk at det er så lett å bytte elektronikken i en Strat. Mye man kan gjøre bare man liker å spille på selve treverket. Kan til og med bytte til to humbuckere. Da låter det tykk, fet og god lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goth Explorer - jeg er i neste identisk fase av mitt "gitar liv" som deg. Gleder meg til å høre hva du velger til slutt. Har selv prøvd en LP (worn faded tror jeg det var)' date=' en EPI type og et par ulike Fender versjoner. Og jeg ennå mer forvirra i dag enn første gang jeg gikk inn i en butikk.

(Takk selvfølgelig til alle dere her på forumet som poster fantastisk mange gode tips :D

Å gå i butikk er tung hjerne gymnastikk samtuidig som fingra liker det meste av det jeg har testet. Butikkfolka skal selvfølgelig leve og ønsker hver gang jeg er rundt at jeg skal ramle ned på en gitar (uansett merke) som er i klassen 10-15000 for den er så mye bedre enn de i klassen 5-10000. Jeg er pr i dag mest tent på en LP for den virker mest "romslig" rent lydmessig, mens Fender lyder litt skarpere (jeg skjønner selvfølgelig at det har med Humbuckere vs. singelspoler å gjøre). Spiller mest til husbruk så utseendet har mindre å si for meg enn lettspilthet og lydbildet.

Spiller ikke hard metal, men mye Pink Floyd, forsøker meg på litt Santana etc. ellers andre type melodier for husbruk.

Dette ble alt for langt, men godt å skrive av seg litt positiv frustrasjon og så håper jeg noen gadd å lese det og evt. kan gi oss begge noen ytterligere råd på veien. PS! får du inn tilbud på brukte gitarer som du ikke velger hadde jeg satt pris på om du tipset meg :)

Hilsen en åndsfrende i Oslo[/quote']

Kunne ikke vært mer enig! :) Vanskelig å kjøpe gitar. Jeg tror jeg har bestemt meg for en Ibanez. Og hvis du skal kjøpe brukt er jo www.musikkweb.no, www.finn.no, www.qxl.no, www.ebay.com og www.vendolin.se fine steder! :wink:

Men finner jeg noe skal jeg si ifra så fort som mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

først og fremst må man finne ut hvilke type gitar en vil anskaffe seg.. Det har jo også mye å si hvilken stilart du har tenkt å spille..Hvis jeg ikke hadde vist hvilken stil/gitar jeg ville prøve meg på, så ville jeg valgt en strat, den er nok mye mere annvennelig en en les paul eller en goldtop. Synes forøverig P90 er flotte mikker og har sin egen karakter..

Kunne gjerne tenkt meg en goldtop til å supplere med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.