Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til ny gitar!


Steinern

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å kjøpe ny gitar straks jeg får solgt gothen. Jeg har vært innom Epiphone Les Paul Standard, Epiphone Les Paul Goldtop, brukt Gibson Les Paul Studio, brukt Ibanez JEM, alt forskjellig.

Jeg kan ikke bruke noe mer enn 5000, derfor blir jeg nødt til å være heldig å få en god, brukt gitar billig hvis jeg skal få råd til f.eks en JEM.

Kan noen hjelpe meg? Jeg har ingen aning om hva jeg skal satse på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg tror faktisk det blir en LP, men jeg blir forelsket i alle gitarer jeg ser... Det er problemet.. Ellers er det jo mulig å kjøpe en Gibson Les Paul Studio brukt kanskje? Er det mye forskjell mellom disse i kvalitet? Fordi jeg har sett et par stykker til rundt 6000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva. Jeg vill ventet hvis jeg var deg. Noen måneder og sett åssen ting utvikler seg.

Ellers så skal det være mulig å få Studio ned i 6000,- ja. Disse er vel egentlig kun fra Standard serien ved at de ikke har samme kroppsfasong. Det vil si, de er tynnere, og har vel ikke den samme buen som på standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått summet med ned til to stykker etter litt knallhard tenking:

Epiphone Les Paul Standard og Epiphone Les Paul Goldtop

Det jeg ikke liker med Standard: Ingenting

Det jeg ikke liker med Goldtop: Den er brun bak, ulekre pickups

Men jeg liker fargen bedre på Goltop! Hvilken foretrekker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva. Jeg vill ventet hvis jeg var deg. Noen måneder og sett åssen ting utvikler seg.

Ellers så skal det være mulig å få Studio ned i 6000' date='- ja. Disse er vel egentlig kun fra Standard serien ved at de ikke har samme kroppsfasong. Det vil si, de er tynnere, og har vel ikke den samme buen som på standard.[/quote']

NeiNeiNei. Andre PUPs,ikke buet lønnetopp,ingen binding...det er på alle måter en nedstrippa Standard uten noe jåleri eller fiksfakseri,med andre ord ikke lik en Standard i det hele tatt. Men heftige gitarer likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ny gitar på lista:

Jeg har fått et tilbud på en Ibanez RG550

Den er tre år gammel, jeg kan få den for 5000kr. Ifølge selgeren koster den 10,000 ny. Den er lekker! Noen som har testa, noen som har en mening om gitaren?

Er den verdt 5000? Den er visst så god som ny.

Her er noe selgeren skrev:

Spesifikasjoner:

Wizard 2 hals

Ibanez V7 hals

Ibanez S1 midt

Ibanez V7 bro

Vibsystem: Edge

Kroppen er svart og halsen er mørk. Det er en 470 som er ombygd til en 550.

Du merker ingen forskjell. Det eneste vesentlige som skiller gitarene er

vibsystemet og det er skiftet.

Hva menes med at den er gjort om, og er det positivt eller negativt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At den er gjort om er positivt...

Men ...lol... selvom han har skiftet til Edge tremolo, så blir det jo ikke en RG550!! Det er jo fortsatt en RG470, men med Edge trem :lol:

Syns prisen var ganske så stiv jeg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.